Marketingtipp

Marketingtipp

A Dr. Pepper sztori

2016. március 02. - Lollipop Reklám

A Dr. Pepper egy igazán különleges amerikai ital, amelynek ízvilága főként különféle gyümölcsökből lett összeállítva nagyjából a 19. század végén, 1885 körül. Feltalálója Charles Alderton, aki Wacoból származik és ahogyan ez lenni szokott a különleges italok feltalálásánál, fiatal gyógyszerészként dolgozott akkoriban. Hírnévre azonban csak 15 évvel később, 1904 tájékán tett szert, amikor megkezdték a különleges ital forgalmazását az USA-án kívül is, elterjedt Dél-Amerikában, Ázsiában, illetve Európa szerte is ismertté vált.
dr-pepper, dr pepper, amerika, amerikai ital, szénsavas, Lollipop reklám és nyomda, nyomda, Óbuda nyomda, digitális nyomtatás, nagy formátumú nyomtatás, marketing, blog, márkatörténetAz egyik legérdekesebb része a történetnek, hogy ez az ital Amerika legrégebbi üdítőitala, amely a ‘Morrison Öreg Sarki Patikájából’ indult el és hódította meg mára szinte az egész világot. Charles Alderton, a fiatal gyógyszerész a városka lakóinak készítette a gyógyszereket, amikor dolgozott, de szabadidejében finom, gyümölcsös üdítőitalokat készített a városban élőknek. Imádta a különböző gyümölcsök illatát, ahogyan a levegőben áradt szét. Ebből az imádatból és rajongásból született meg később az az ötlete, hogy elfogja készíteni mind illatban, mind ízben azt a szódés italt, amelynek aromáját érezte a levegőben.

Dr Pepper, blog, Lollipop reklám és nyomda, digitális nyomda, nagy formátumú nyomda, Óbuda nyomda, Budapest, nyomda, márkatörténet, marketing, branding
Hosszú ideig és kemény munka árán, de végül sikerült elkészítenie azt az ízvilágot, amelynek illatát nem csak beszippantani tudja, hanem a létrejött italt ízlelni, meginni is. Egy munkanaplót vezetett, amelyben leírta az ital minden egyes lépésének folyamatát és feljegyzett minden apró történést, hogy tökéletesítse kemény munkájának eredményes végkimenetelét. Végül elérte célját.

Old Corner Drug Store

Old Corner Drug Store

Dr Pepper, blog, Lollipop reklám és nyomda, digitális nyomda, nagy formátumú nyomda, Óbuda nyomda, Budapest, nyomda, márkatörténet, marketing, branding
A márka, illetve az üdítőital forgalmazásának megkezdése előtt tesztelnie kellet létrejött munkáját, amelyet elsőként Mr. Morissonnal kóstoltatott meg. Siker! A főnökének ízlett a nem mindennapi aromájú különlegesség. A továbbiakban a bolt többi alkalmazottja is megkóstolta az új italt és rövid időn belül ismertté vált mind az üzlet, mind pedig a városka lakói számára. Eleinte a Dr. Pepper név még nem volt ismert és akkoriban úgy rendelték az üdítőt, hogy “Lőj egy Waco-t!”. 
Texasban, ahová később áttelepítették a Dr. Pepper Company-t, megnyitottak egy múzeumot, akik különböző érdekes történeteket gyűjtöttek arról össze, vajon honnan kapta az amerikai üdítőital a jelenlegi nevét. Kb. az ’50-es években kapta meg a Dr. Pepper nevet, amelyet elvileg Mr. Morissons ajánlott. A múzeumról, illetve a névadás különböző történeteiről itt olvashatsz többet!

Dr Pepper, blog, Lollipop reklám és nyomda, digitális nyomda, nagy formátumú nyomda, Óbuda nyomda, Budapest, nyomda, márkatörténet, marketing, branding

Robert S. Lazenby volt az a fiatal kémikus, aki meglátta a Dr. Pepper üdítőitalban a nagy lehetőséget, miszerint sikerülhet világszerte megismertetni a lehetséges fogyasztókkal ezt a kuriózumot, hiszen illata és ízvilága pompás. A fiatal kémikus közös üzletbe kezdett Charles Alderton főnökével, Mr. Morissonnal, és megalapították Artesian Mfg. & Bottling Company-, amelynek később Dr. Pepper Company lett a neve.

Dr_Pepper

A nagy sikert követően a cég székhelyét 1923-ban áttelepítették Texasba és innen gyártották továbbra is a terméket. Világszerte azonban csak 1904-ben ismerhették meg a Dr. Pepper üdítőitalt, amikor megrendezésre került St. Louis-i Világ Kiállítás, ahol sikeresen bemutatták a nagyközönség számára a szénsavas üdítőitalt. Érdekesség, hogy ezen a kiállításon vált szintén ismertté a hamburger és a hot dog is.
Ha már márkatörténet, akkor érdemes említést tenni a márka szlogenjeiről is, amelyek a következők voltak a történelem folyamán: “Királyok itala”, “Az öreg doktor”. A márka emblémája eleinte egy vidéki doktort ábrázolt, mára azonban elhagyták ennek a figurának az ábrázolását és inkább a márkanevet, illetve a feltalálás időpontját tüntetik fel az üdítőitalok dobozain.

figura
logo
“Ebben az időben fedezték fel tudósok, hogy az emberek ha cukrot fogyasztanak napközben, akkor elkerülhető, hogy napközben fáradság gyötörje az embert, ezért egy versenyt tartottak, hogy kihasználják a felfedezésben rejlő lehetőségeket.”

1.9letöltés (1)

Az amerikai ital egy csökkentett energiatartalmú, koffeint is tartalmazó szénsavas üdítőital, amelyet általában 0,33 literes mennyiségben gyártanak, de létezik 0,5 literes, 1,5 literes kiszerelése is. Nem csak a klasszikus Dr. Pepper íz létezik, hiszen mára már sokféle variációban megkóstolható, mint pl…

 
Amennyiben tetszett cikkünk és szeretnél további érdekességeket is olvasni, akkor böngéssz a www.marketingtipp.blog.hu , a www.jolnyomjuk.blog.hu oldalainkon, illetve keresd fel cégünk honlapját is www.lollipopreklam.hu .

Elérhetőségek

Tel.: +36 30 60 50 296
Cím: 1033 Bp., Huszti út 31. 
Nyitva tartás: 9:00-17:00 (időpont egyeztetés szükséges!) 
Fontos információk az együttműködés feltételeiről: itt



A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr488434942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása