A sajtóhirdetés szilárdan tartja a pozícióját, hiszen a reklámfeladatok igen jelentős hányadát legeredményesebben sajtóhirdetéssel lehet megoldani. E tényt együttesen több tulajdonsága eredményezi:
SZELEKTÁLÁS
A sajtóhirdetés információtartalma a befogadó számára szelektív struktúrába van szervezve. Menet közben válogathatunk, saját magunk dönthetjük el, hogy melyikben mennyire mélyedünk el, a hirdetés átugrásától kezdve annak részletes tanulmányozásáig. A sajtótermék az olvasónak nagyfokú önállóságot, térbeli és időbeli szabadságot és függetlenséget biztosít.
KERESHETŐSÉG
A hirdetések bizonyos rendszert alkotnak, amely kiismerhető és annak alapján az olvasó aktívan is tájékozódhat az őt érdeklő témakörökben. A visszakereshetőség csupán lehetőség, tehát függ a lap élettartamától, ami a következő szám megjelenéséig tart.
STRUKTÚRÁLTSÁG ( irányíthatóság)
A sajtóhirdetés a társadalom különböző rétegeihez és szegmenseihez strukturáltan jut el. Elérhető, hogy a potenciális vásárlók és ügyfelek lehető legszélesebb köre találkozzon a hirdetésünkkel.
GAZDASÁGOSSÁG
A sajtóhirdetés relatív költsége más reklámhordozók igénybevételéhez képest még mindig előnyös, a relatív reklámráfordítás viszonylag jól kiszámítható és tervezhető.
GYORSASÁG
A sajtóhirdetés az állandóan változó piaci környezetben is rugalmasan alkalmazható, egyik napról a másikra megtervezhető, létrehozható és elhelyezhető reklámeszközként vált népszerűvé.
SOKOLDALÚSÁG
A sajtóhirdetés tartalmilag sokféle reklámfunkcióra alkalmas és változatos formákat ölthet, jól összekapcsolható a marketing többi elemével.
PUBLICITÁS
A sajtó e paramétere viszonylagos. Ma hazánkban rengeteg sajtótermék jelenik meg, azonban legtöbbjük csupán néhány ezer példányszámban. Azonban léteznek a piacon igen nagy példányszámban megjelenő országos vagy nemzetközi sajtótermékek. Kivételes esetben a tényleges kontaktus-szám és alap példányszáma jelentősen el is térhet egymástól ( az olvasók egymásnak adják tovább a sajtóterméket). Mivel a lapok publicitása az egyik legfontosabb minősítő paraméter, a sajtónak, mint reklámhordozónak ez az értékmérője.
FOLYAMATOSSÁG
A legtöbb sajtótermék hűséges olvasótáborra építkezik, az azonos lapban megjelenő rendszeres hirdetések és céginformációk folyamatos kapcsolatot teremtenek a hirdető és az olvasó, vagyis az eladó és a (potenciális) vevő között.
Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok: www.jolnyomjuk.blog.hu