Talán kevesen tudják, hogy az Audinak köszönhetjük, hogy nem baloldalon vezetnek ma Németországban.
Alapító: August Horch
Első neve: Horch & Cie
Az alapító August Horch mérnökként végzett, és az autóversenyzés volt a szenvedélye, így nem véletlen, hogy a túrakocsijával is már versenyeken vett részt. A versenyzésnek viszont olyan kötségei lettek, amit már az Audi Rt. megérzett, így 1909-ben kitették a cégből August Horch-t. A cégnév védett volt, Horch pedig nem akart pályát változtatni, az új vállalat a családi neve, latin megfelelőjenéként, Audi nevet kapta. Jelentése: odahallgat, figyel. Az új cégvezetés mellett sem maradtak el a versenyzések, így 1911-1914 között számos versenyt nyert az osztárk alpesi futamokon. Az Audi hamar nemzetközi szinten is ismerté és sikeressé vált, 1921-ben, Németországban, az első bal kormányos autójával nagy meglepetést is okozott. A versenyek felhívták a figyelmet arra, hogy egy Audi ne csak gyors legyen, hanem biztonságos, könnyen kezelhető is. Így a mérnökök, már az első szempontok között tartották a az Audi biztonságát, hiszen a versenyeken főnök ült a volán mögött.
Logó
A négy karika, a négy vállalat összeállását jelentette. Az Auto Union AG 1932-ben alakult meg, bár az Audi, DKW, Horch és Wanderer márkaneveket is megtartották, az Audik elején viszont a négykarikás logó díszelgett. A négy cég, négy speciális szegmenst fedett le, így a DKW, a motorkerépárok és a kisautók, a Wanderer a közép kategóriájú autók, az Audi a felső kategória, a Horch pedig a luxusautók kivitelezésért felelt.
Az Audi sikere folyamatosan ment előre a második világháborúig, ahol a polgári járművek gyártása megszűnt, és a hadigyártás kezdődött el. 1940-ben készült el az utolsó Audi, amit 25 éves szünet követett.
Forrás: Marketinginfo.hu
Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok: www.jolnyomjuk.blog.hu