A plakáttervezés alkalmazott művészet. E célnak alá kell rendelni a plakát valamennyi formai elemét: a szöveget, a képet és a színeket.
- Szöveg:
- legyen rövid, tömör,
- a szöveg betűtípusa legyen olvasható,
- a plakát szövege és tartalma legyenek összhangban egymással,
- a plakát stílusa és a betűtípus megválasztása is legyen összhangban,
- óriásplakátok esetén a szöveg, de különösen a márkanév ne kerüljön az alsó képmezőbe
- több vagy hosszabb szöveg esetén különböző betűméret és betűtípus alkalmazása szükséges,
- a márkajelzést és a szöveget ne helyezzük egy foltba,
- nagy felületű plakátok esetén (24 ív felett) a márkanevet az egész felületre kell elosztani, vagy ismételni, mivel a vizuális áttekinthetőség csak 24 ívig biztosított.
A belső plakátok esetén a tömörség és figyelemfelkeltés mellett az érthetőség és áttekinthetőség az elsődleges szempont.
- Kép feladata a figyelemfelkeltés és az informálás
- Figyelemfelkeltés: a figyelemfelkeltő plakátra azt mondjuk, hogy blichfangos. A Blichfang a reklámnak, elsősorban a reklámgrafikának az a tulajdonsága, amellyel a tekintetet megragadja, a figyelmet magára vonzza. A Blichfang a kép, a színek és a szöveg együttes hatásának az eredménye.
- Informálás: pillanatok alatt másik nagyon fontos közlemény. A plakát által közölni kívánt minden információt a szöveg és kép együttesének kell hordoznia, tömören, érthetően közvetítenie.
Plakáttervezés: itt
Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok: www.jolnyomjuk.blog.hu