Naponta zárnak be és nyitnak új üzleteket, akár egy utcán belül is, gyakran cserélődnek a kínált termékek. Egyik héten még cipőbolt, majd fürdőszoba szalon, ma digitális nyomda, és holnap talán már reklám ügynökség.
Üzletnyitás előtt mindenképpen mérjük fel a terepet, tervezzünk legalább 10 évre előre, és figyeljünk a részletekre. A kiszemelt üzlethelység előtörténet nézzük végig, ki milyen boltot vezetett itt, meddig volt nyitva, miért zárt be. Ha már a negyedig utazási iroda zárt be előttünk, akkor ne kísérletezzünk megnyitni az ötödiket, hiszen környék, konkurencia, a vásárló réteg nem ennek az iparágnak kedvez.
A helyiség bérleti díjait hasonlítsuk össze a környék többi kiadó üzletével, hiszen évek alatt, több millió is a zsebünkben maradhat. A felkínált szerződést, és költségeket ha nem vagyunk magunkban biztosak nézessük meg szakemberrel. Egy jogász olyan részelteket is meglát egy szerződésben, ami nekünk laikusoknak elkerüli a figyelmünket, egy közgazdász szintén felhívhatja a figyelmünket olyan kiadásokra is, ami nekünk csak a táblázat egy pontja. Szintén az illetékesektől kell informálódni, a helyi adókról és a fejlesztési tervekről, hiszen egy ma megvásárolt üzlethelyiség későbbi árát egy autópálya, park létesítése emelni fogja. Viszont ha ruhaboltot szeretnénk, akkor kerüljük a most épülő pláza szomszédos utcáit, hiszen a megnyitás után a vásárlók megfogyatkoznak.
Ha sikerült kiválasztani a kerületet, városrészt, akkor ideje megkeresni az új üzletünk helyét. Egy utcán belül is fontos, hogy szétnézzünk, és megismerjük a konkurenciát, hiszen ha a harmadik pékséget nyitjuk meg, akkor valószínű, hogy nem hoz akkora hasznot, mintha fagyit árulnánk. Konkurencia szűrés után mérlegeljük a környezők vásárlási erejét. Egy lakótelepen nem érdemes elit francia kalapszalont nyitni, hiszen hamarabb van szüksége a helybéli vásárlóknak felmosó vödörre, vagy egy új cipőre a gyereknek. Miután megismertük a vásárló erőket, ismerkedjünk meg a napi ritmusukkal is. Minden nagyvárosban vannak tipikusan „üzleti negyedek”, ahol egy étteremnek inkább a déli időszakra, az ebédidőt kihasználva ajánlatos nyitva tartani, hiszen a dolgozókat így kiszolgálhatják, akár menüvel is.
Megvan a hely, megvan a üzletnyitás előtti összes papír, ideje magát az új üzlethelységet berendezni és végre nyitni. Figyeljük meg a környék arculatát, mielőtt a kirakatot, cégtábla tervezést megrendeljük. A régi óvárosban stílusában is harmonizáló boltot nyissunk, hiszen a túl eltérő image csak elijeszti a vevőket, a plázák mellett viszont kerüljük a kézzel festett cégtáblát, vagy a házi nyomtatóval készített étlapot.
A kirakat, és a bejárat illeszkedjen bele a környék arculatába, viszont legyen egyedi, ami felhívja megára a figyelmet. Ezt elérhetjük, ha világító tábla, molinó, zászló, bábu, megállító tábla díszeleg a boltunk előtt. Az üzlet helyiségeladótere, mellékhelyisége szintén fontos eladás ösztönző. A cél, hogy a betérő vendéget jól érezzék magukat, és szívesen, és gyakran járjanak be. Ehhez, ha tetszik, ha nem az ő kívánságaikat kell teljesítenünk. Hiába szeretnék egy design boltot nyitni, csupa színes és kreatív kiegészítővel, ha a vásárló rétegünk az idősebb korosztály, akik a tradicionális berendezést kedvelik.
Tippek:
- kültéri világító tábla, molinó, felirat sárga alapon fekete betűvel a legfeltűnőbb!
- a vásárlók mindig a jobb oldalt figyelik!
- a meleg színekkel a (bézs, narancs, piros) a minden napi termékek árusíthatóak, élelmiszer, ruha, hideg színekkel (kék, szürke) a magasabb árkategória pl. autó, ingatlan.
Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok: www.jolnyomjuk.blog.hu