Marketingtipp

Marketingtipp

Mire figyeljünk üzletnyitás előtt

2011. május 10. - Lollipop Reklám

 

 

Rendezvény fotózás

Boroscímke

Szövegírás

 

 

Naponta zárnak be és nyitnak új üzleteket, akár egy utcán belül is, gyakran cserélődnek a kínált termékek. Egyik héten még cipőbolt, majd fürdőszoba szalon, ma digitális nyomda, és holnap talán már reklám ügynökség.

Üzletnyitás előtt mindenképpen mérjük fel a terepet, tervezzünk legalább 10 évre előre, és figyeljünk a részletekre.  A kiszemelt üzlethelység előtörténet nézzük végig, ki milyen boltot vezetett itt, meddig volt nyitva, miért zárt be. Ha már a negyedig utazási iroda zárt be előttünk, akkor ne kísérletezzünk megnyitni az ötödiket, hiszen környék, konkurencia, a vásárló réteg nem ennek az iparágnak kedvez.

A helyiség bérleti díjait hasonlítsuk össze a környék többi kiadó üzletével, hiszen évek alatt, több millió is a zsebünkben maradhat.   A felkínált szerződést, és költségeket ha nem vagyunk magunkban biztosak nézessük meg szakemberrel. Egy jogász olyan részelteket is meglát egy szerződésben, ami nekünk laikusoknak elkerüli a figyelmünket, egy közgazdász szintén felhívhatja a figyelmünket olyan kiadásokra is, ami nekünk csak a táblázat egy pontja. Szintén az illetékesektől kell informálódni, a helyi adókról és a fejlesztési tervekről, hiszen egy ma megvásárolt üzlethelyiség későbbi árát egy autópálya, park létesítése emelni fogja. Viszont ha ruhaboltot szeretnénk, akkor kerüljük a most épülő pláza szomszédos utcáit, hiszen a megnyitás után a vásárlók megfogyatkoznak.

 

Boltnyitás

Boltnyitás

Ha sikerült kiválasztani a kerületet, városrészt, akkor ideje megkeresni az új üzletünk helyét. Egy utcán belül is fontos, hogy szétnézzünk, és megismerjük a konkurenciát, hiszen ha a harmadik pékséget nyitjuk meg, akkor valószínű, hogy nem hoz akkora hasznot, mintha fagyit árulnánk. Konkurencia szűrés után mérlegeljük a környezők vásárlási erejét. Egy lakótelepen nem érdemes elit francia kalapszalont nyitni, hiszen hamarabb van szüksége a helybéli vásárlóknak felmosó vödörre, vagy egy új cipőre a gyereknek. Miután megismertük a vásárló erőket, ismerkedjünk meg a napi ritmusukkal is. Minden nagyvárosban vannak tipikusan „üzleti negyedek”, ahol egy étteremnek inkább a déli időszakra, az ebédidőt kihasználva ajánlatos nyitva tartani, hiszen a dolgozókat így kiszolgálhatják, akár menüvel is.

Megvan a hely, megvan a üzletnyitás előtti összes papír, ideje magát az új üzlethelységet berendezni és végre nyitni. Figyeljük meg a környék arculatát, mielőtt a kirakatot, cégtábla tervezést megrendeljük. A régi óvárosban stílusában is harmonizáló boltot nyissunk, hiszen a túl eltérő image csak elijeszti a vevőket, a plázák mellett viszont kerüljük a kézzel festett cégtáblát, vagy a  házi nyomtatóval készített étlapot.

A kirakat, és a bejárat illeszkedjen bele a környék arculatába, viszont legyen egyedi, ami felhívja megára a figyelmet. Ezt elérhetjük, ha világító tábla, molinó, zászló, bábu, megállító tábla díszeleg a boltunk előtt. Az üzlet helyiségeladótere, mellékhelyisége szintén fontos eladás ösztönző. A cél, hogy a betérő vendéget jól érezzék magukat, és szívesen, és gyakran járjanak be. Ehhez, ha tetszik, ha nem az ő kívánságaikat kell teljesítenünk. Hiába szeretnék egy design boltot nyitni, csupa színes és kreatív kiegészítővel, ha a vásárló rétegünk az idősebb korosztály, akik a tradicionális berendezést kedvelik.

Tippek:

  1. kültéri világító tábla, molinó, felirat sárga alapon fekete betűvel a legfeltűnőbb!
  2. a vásárlók mindig a jobb oldalt figyelik!
  3. a meleg színekkel a (bézs, narancs, piros) a minden napi termékek árusíthatóak, élelmiszer, ruha, hideg színekkel (kék, szürke) a magasabb árkategória pl. autó, ingatlan.


Még több tanács, rólunk

Lollipop Reklám

Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok:
www.jolnyomjuk.blog.hu

Társoldalaink

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr592892446

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Retro-Liget | HOW TO 2011.05.10. 10:18:20

RETRO-LIGET Liget 1988/1  |  Békés Pál - HOW TO  (részlet) Részlet az És very, very a dobot a rózsaszín plüsselefánt című írásból. Az amerikai útirajz megjelent már az 1986-ban kinyomtatott, de betiltott és bezúzott szám...

Trackback: Retro-Liget | HOW TO 2011.05.10. 10:09:38

RETRO-LIGET Liget 1988/1  |  Békés Pál - HOW TO  (részlet) Részlet az És very, very a dobot a rózsaszín plüsselefánt című írásból. Az amerikai útirajz megjelent már az 1986-ban kinyomtatott, de betiltott és bezúzott szám...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása