Elkészítette az elmúlt év legnépszerűbb márkáinak tízes listáját a Target Group Index adatai alapján a Millward Brown Hungary.
A lista penetráció alapú, azaz a listát az a márka vezeti, amelyet a legtöbben használtak legalább egyszer egy évben. A lista elkészítéséhez a TGI által mért valamennyi termékcsoportot számításba vették a kutatók, a Top10-be azonban csak FMCG termékek kerültek.
Az alapélelmiszereket két márka, a listavezető Vénusz étolaj és az ötödik helyezett Gyermelyi tészta képviseli. A kiegészítő élelmiszerek három márkával jelennek meg: Globus mustár, Dr.Oetker és Maggi leveskockák. A lista négy további szereplője háztartási vegyiáru: Domestos fertőtlenítő, Jar, Vileda, Lenor. A növényi margarinokat a Rama margarinkocka képviseli.
A top10
A listára került márkák legnagyobb része sok évtizedes magyarországi múlttal rendelkezik, és továbbra is részei a háztartások mindennapi életének. Az öt legtöbbek által vásárolt márkát a lakosság több mint fele használta. A listán két olyan márka kért magának helyet, amely a rendszerváltozás előtti időben még nem szerepelt a választékban: Jar és Lenor.
Nemzetközi összehasonlításban nézve az adatokat, elsősorban az figyelhető meg, hogy általában szupermarket cikkek töltik meg a listát. Hazánkban, hasonlóan Lengyelországhoz, nem is került a Top10-be más termékcsoport. Más országokban egyéb kategóriák vezető márkái is helyet kérnek: Bulgáriában és Spanyolországban például gyógyszerkészítmények, Németországban és Franciaországban bankkártyák, Nagy-Britanniában gyorsétterem-lánc. Németországban az üzletláncok jelenléte a listán kifejezetten erős.
A TGI (Target Group Index) globális fogyasztói kutatás több mint 65 országban, 6 kontinensen van jelen, évente több mint 800 000 válaszadó megkérdezésén alapul.
Bővebb információért kérjük, írjon nekünk.
A közölt adatok forrása a Millward Brown Hungary TGI kutatásának 2010-es teljes éves adatbázisa, amely Magyarországon reprezentatív a 14-69 év közötti magyar lakosságra nem, életkor iskolai végzettség, régió és település szerint, évente 16 ezer ember megkérdezésére épül.
Forrás: Marketinginfo.hu
Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok: www.jolnyomjuk.blog.hu