Marketingtipp

Marketingtipp

10 tipp a kereskedelmi sajátmárkákkal szemben

2011. április 21. - Lollipop Reklám

Rendezvény fotózás

Boroscímke

Szövegírás

A Nielsen piackutató vállalat szakemberei a felméréseik során összegyűjtött tapasztalatok alapján 10 javaslatot foglaltak össze a márkatulajdonosok számára az egyre előretörő kereskedelmi sajátmárkákkal szemben:

1. Egészséges érvek: maga a termék előállításának megváltoztatása nélkül számos márkás éleliszeripari vagy más szegmensbe tartozó termék ki tud emelni olyan előnyös tulajdonságot, amely a termék kedvező egészségi hatását hangsúlyozza. Ilyen lehet például a "Most több kálciummal", "Antioxidánsokat tartalmaz", "Természetes", "Valódi cukorral készült". Ezek, az egészségtudatos táplálkozás előtérbe kerülésével egyre fontosabb hívószavak kiegészíthetők a termék tápértékére vonatkozó információkkal.

2. Egyedi csomagolás: a kereskedelmi sajátmárkák többsége keveset törődik a csomagolással (akár praktikum, akár megjelenés szempontjából), hiszen a fő cél az előállítási költségek leszorítása. Lehetnek azonban olyan csomagolási előnyök - például könnyebb nyithatóság, visszazárhatóság, az idősebb fogyasztókra gondolva könnyebb olvashatóság - amelyek miatt a fogyasztók szívesebben választanak másik márkát.

3. Termékkiterjesztés: az új termékváltozatok bevezetése különösen már jól bejáratott márkáknál lehet hatékony eszköz a kereskedelmi sajátmárkák támadásának visszaszorítására. Az új termék ugyanis megnövelt polchelyet, így jobb megjelenést jelent az egész márka számára. Ráadásul egy különleges, a sajátmárkás kínálatban nem elérhető termékváltozat (legyen az új íz, szín vagy forma) a márkához kötheti a fogyasztót.

4. Társadalmi felelősségvállalás: a kereskedelmi sajátmárkák külön sosem fognak egy fontos ügyet felkarolni, legfeljebb tulajdonosuk, a kereskedelmi lánc CSR tevékenységén keresztül. A márkatulajdonosok azonban akár márkánként külön ügyet támogathatnak - amelyet azonban fontos népszerűsíteni a fogyasztók körében, hogy tudjanak róla, milyen nonprofit vagy jótékonysági szervezetet, kezdeményezést támogathatnak a márka által.

5. Szokatlan méretezés: a kereskedelmi sajátmárkák sokkal könnyebben veszik fel a harcot az olyan standard méretekkel, mint a literes vagy kilós kiszerelés. Ez esetben ugyanis nagyon egyszerű összehasonlítani az árakat, márpedig a márkás termékek ezen a fronton nem tudják felvenni a versenyt a kereskedelmi kínálattal. Szokatlan kiszerelés bevezetésével azonban megnehezíthetjük az összehasonlítást, így az ár mellett újra előtérbe kerülhetnek más szempontok (például minőségi előnyök, íz, stb.) is a választás során.

6. Saját olcsóbb kínálat: olyan kategóriákban, ahol a nagy márkanevek mellett elérhető a hozzájuk köthető, de olcsóbb termékváltozat (lásd például a samponkategórián belül az Elséve és a Garnier Fructis vonalat), a kereskedelmi sajátmárkáknak sokkal kisebb az esélyük az érvényesülésre. Érdemes tehát bevezetni egy olcsóbb termékvonalat, amely egyúttal élvezi a márkához való kötődéséből származó előnyöket is.

7. Helyi kötődések: a fogyasztói választásokban egyre fontosabbá válik, ha egy termék helyi előállítású - helyi alapanyagokból készült vagy helyben gyártották. Érdemes tehát minden olyan terméken, amely rendelkezik ezen előnyökkel, kihangsúlyozni a helyi kötődéseket, hogy a fogyasztók tudjanak róla, adott termék választásával a helyi gazdaságot is támogatják.

8. Megkülönböztetés: a kereskedelmi sajátmárkákkal éppúgy kell versenyezni, mint bármilyen más márkával szemben. Nem szabad tehát elfeledkezni azokról a termékelőnyökről, amelyek egyedivé teszik a márkát, mivel ezek is segíthetnek egyértelművé tenni, miért ér egy márkás termék többet, mint egy kereskedelmi sajátmárka.

9. "Zöld" kiszerelés: régebben ezek a kiszerelések "gazdaságos" vagy "családi" címszó alatt futottak, a környezetbarát szempontok előtérbe kerülésével azonban fontos lehet kiemelni, hogy a nagyobb kiszerelések egyúttal kevesebb csomagolóanyagot jelentenek, vagyis kevésbé terhelik a környezetet. A gazdaságosság mellett érdemes érvelni a környezetvédelemmel is.

10. Folyamatos innováció: megint csak gazdaságossági okokból a kereskedelmi sajátmárkák nem a termékfejlesztésről szólnak. A márkák nagy előnye lehet, ha tulajdonosuk figyelmet (és pénzt) fordít az innovációra, amellyel egyúttal nehezebbé válik a márka előnyeinek másolása. A termékfejlesztések által kínált újításokért a fogyasztók szívesebben fizetik ki azt a plusz összeget, amennyivel a márka többe kerül a sajátmárkás kínálatnál. Az innováció jelentkezhet csomagolásban, a címkén, új íz formájában, stb. - lényeg, hogy előre lendítse a kategóriát, és megtartsa a márka előnyét az olcsóbb versenytársakkal szemben.


Forrás: marketinginfo.hu

Még több tanács, rólunk

Lollipop Reklám

Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok:
www.jolnyomjuk.blog.hu

Társoldalaink

 

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr292844365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása