Egy marketinges előtt sem titok, hogy a DM levelek hatásfoka bizony nagyon alacsony. Azért is célja minden lelkiismeretes marketingesnek, hogy az adatbázisát több ezer főre növelje, így a válaszadók 2-3 %-a már forgalmat generál. Nézzük meg mi az a négy pont, amit soha nem hagyjunk ki, ha DM levél megírásán gondolkodunk.
DM levelek 4 szabálya
- Az ár!
A legtöbb megrendelőt döntően befolyásolja az ár, ezért kényszerül minden vállalkozás belemenni az árversenybe. Egy jól kialakított árral, ha tényleg versenyképes a piacon, emelni tudjuk az eladás mennyiségét. Még ha nincs is annyi haszon egy terméken, a 10. már biztosan behozza a lemaradt hasznot. Azt viszont nem szabad elfelejtenünk, hogy az olcsó ár, nem hoz magas színvonalat, ezt mi mint eladók is sokszor elfelejtjük. Hiába kínálok 25 Ft-ért névjegykártyák valakinek, aki egyedi, kreatív névjegykártyát szeretne. 25 Ft-ért nem lesz lézerstanc, formalakk, fólia, biegelés, ezüst szín, szita. Ezért ez árért csak egyoldalas, 4 színnel nyomott, 300 grammos névjegyet készítünk. Persze ha olyan grafikussal dolgozik mindenki, mint a miénk, akkor még egy 25 Ft-os névjegytől is leeshet az megrendelő ára.
Tehát, ha az árral akarjuk meggyőzni a vásárlót, akkor gondoljuk végig, hogy mit és mennyiért kínálunk, ami megérni a vállalkozónak és a megrendelőnek egyaránt.
- Termékelőny!
A legtöbb marketinggel foglalkozó szakkönyv ezt emeli ki elsőként, de mégis inkább a tulajdonságokat találjuk meg a DM levelek között.
Akkor, mégis mit írjunk? Nézzük példával ezt is. Esküvői meghívó a legújabb DM levelünk tárgya, vállaljuk a tervezést, a gyártás, kiküldést, nevesítést. A DM levél tartalma nem az lesz, hogy 350 gr-os műnyomón készül, és 2 nap alatt postázzuk. Ne a termék tulajdonságait firtassuk! Írjuk le, mi az amiért ha minket választanak jobb lesz a megrendelőnek. Így, ha nálunk tervezteti meg az esküvői meghívóját biztos lehet benn, hogy nem találkozik vele egyik drogériában sem, hiszen egyedi design csak az ifjú házasoké lesz. Ha nálunk tervezteti meg, a meghívókat, akkor lehetősége van igazán különleges, egyedi kivitelezést is választani. Ha motoros esküvőre készül, akkor motor formájú esküvői meghívót tervezünk, akár a pár motorját is kinyomtatjuk és stancoljuk (körbevágjuk).
Tehát a lényeg, hogy ezt értessük meg a megrendelővel, hogy mivel lesz neki jobb, ha nálunk rendel.
- Kérdés!
Nyissuk a levelünket egy kérdéssel. Olyan kérdéssel, amire a potenciális olvasó választ vár, csak még magának sem tette fel a kérdést. Akár egy egész bekezdést is szánhatunk a válaszra, amit a kérdés után fogalmazzunk meg. Itt ne említsük a cégünket, a termékeinket, csak beszélgessünk a DM olvasónkkal. Például: Szeretné megörökíteni csemetéi első lépéseit? Nem hiszen, hogy van olyan édesanya, aki erre nemmel válaszolna. Itt fogalmazzuk meg, hogy miért is érdemes baba-mama fotókat készíteni, de semmiképpen ne írjuk még le, hogy mi is pont ezzel foglalkozunk.
Tehát, tegyünk fel olyan kérdést, amire az olvasónk is választ vár, és válaszoljunk rá.
- Humor!
A legjobb és legemlékezetesebb reklámokban megjelenik a humor, mégis a legtöbb direkt levélből hiányzik. Válasszunk olyan témát, ami gondod okoz a potenciális ügyfelüknek és oldjuk meg.
Tehát, legyünk viccesek, kreatívak, és jópofák. A vásárlók nem csak terméket várnak, hanem egy kis simogatást is.
Forrás: marketinginfo.hu
Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok: www.jolnyomjuk.blog.hu