Marketingtipp

Marketingtipp

DM levél 4 szabálya

2011. február 23. - Lollipop Reklám

 

Szövegírás

Esküvői fotózás

Rendezvényfotózás

Meghívó nyomtatás, tervezés

Egy marketinges előtt sem titok, hogy a DM levelek hatásfoka bizony nagyon alacsony. Azért is célja minden lelkiismeretes marketingesnek, hogy az adatbázisát több ezer főre növelje, így a válaszadók 2-3 %-a már forgalmat generál.  Nézzük meg mi az a négy pont, amit soha nem hagyjunk ki, ha DM levél megírásán gondolkodunk.  

 

DM levelek 4 szabálya

 

  1. Az ár!

A legtöbb megrendelőt döntően befolyásolja az ár, ezért kényszerül minden vállalkozás belemenni az árversenybe. Egy jól kialakított árral, ha tényleg versenyképes a piacon, emelni tudjuk az eladás mennyiségét. Még ha nincs is annyi haszon egy terméken, a 10. már biztosan behozza a lemaradt hasznot. Azt viszont nem szabad elfelejtenünk, hogy az olcsó ár, nem hoz magas színvonalat, ezt mi mint eladók is sokszor elfelejtjük. Hiába kínálok 25 Ft-ért névjegykártyák valakinek, aki egyedi, kreatív névjegykártyát szeretne. 25 Ft-ért nem lesz lézerstanc, formalakk, fólia, biegelés, ezüst szín, szita. Ezért ez árért csak egyoldalas, 4 színnel nyomott, 300 grammos névjegyet készítünk. Persze ha olyan grafikussal dolgozik mindenki, mint a miénk, akkor még egy 25 Ft-os névjegytől is leeshet az megrendelő ára.

Tehát, ha az árral akarjuk meggyőzni a vásárlót, akkor gondoljuk végig, hogy mit és mennyiért kínálunk, ami megérni a vállalkozónak és a megrendelőnek egyaránt.

 

  1. Termékelőny!

A legtöbb marketinggel foglalkozó szakkönyv ezt emeli ki elsőként, de mégis inkább a tulajdonságokat találjuk meg a DM levelek között.

Akkor, mégis mit írjunk? Nézzük példával ezt is.  Esküvői meghívó a legújabb DM levelünk tárgya, vállaljuk a tervezést, a gyártás, kiküldést, nevesítést. A DM levél tartalma nem az lesz, hogy 350 gr-os műnyomón készül, és 2 nap alatt postázzuk. Ne a termék tulajdonságait firtassuk! Írjuk le, mi az amiért ha minket választanak jobb lesz a megrendelőnek. Így, ha nálunk tervezteti meg az esküvői meghívóját biztos lehet benn, hogy nem találkozik vele egyik drogériában sem, hiszen egyedi design csak az ifjú házasoké lesz. Ha nálunk tervezteti meg, a meghívókat, akkor lehetősége van igazán különleges, egyedi kivitelezést is választani. Ha motoros esküvőre készül, akkor motor formájú esküvői meghívót tervezünk, akár a pár motorját is kinyomtatjuk és stancoljuk (körbevágjuk).

Tehát a lényeg, hogy ezt értessük meg a megrendelővel, hogy mivel lesz neki jobb, ha nálunk rendel.

 

  1. Kérdés!

Nyissuk a levelünket egy kérdéssel. Olyan kérdéssel, amire a potenciális olvasó választ vár, csak még magának sem tette fel a kérdést. Akár egy egész bekezdést is szánhatunk a válaszra, amit a kérdés után fogalmazzunk meg. Itt ne említsük a cégünket, a termékeinket, csak beszélgessünk a DM olvasónkkal. Például: Szeretné megörökíteni csemetéi első lépéseit? Nem hiszen, hogy van olyan édesanya, aki erre nemmel válaszolna. Itt fogalmazzuk meg, hogy miért is érdemes baba-mama fotókat készíteni, de semmiképpen ne írjuk még le, hogy mi is pont ezzel foglalkozunk.

Tehát, tegyünk fel olyan kérdést, amire az olvasónk is választ vár, és válaszoljunk rá.

 

  1. Humor!

A legjobb és legemlékezetesebb reklámokban megjelenik a humor, mégis a legtöbb direkt levélből hiányzik.  Válasszunk olyan témát, ami gondod okoz a potenciális ügyfelüknek és oldjuk meg.

Tehát, legyünk viccesek, kreatívak, és jópofák. A vásárlók nem csak terméket várnak, hanem egy kis simogatást is.

Forrás: marketinginfo.hu

 

Árajánlat, rólunk

Lollipop Reklám

Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok:
www.jolnyomjuk.blog.hu

Társoldalaink

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr52683153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása