A marketing tanácsadás elég tág fogalom. Sajnos Magyarországon ma még nincs kultúrája az üzleti tanácsadásnak a kisvállalkozások körében. Sok cégvezető úgy gondolja, elegendő, ha ért a szakmájához, ezért kizárólag szakmai alapokra építi a vállalkozását.
Ettől viszont sajnálatos módon befelé fordulóvá válik a cég, és gyakran ettől a hangsúlyeltolódástól kezd el először stagnálni, lassulni, majd kritikus állapotba kerülni.
Miért?
Mert ma már nem elég, ha valaki jó szakember. Aki hosszú távon sikereket akar elérni, annak ismernie kell bizony a vevőkörét, annak igényeit, elvárásait, sőt olykor még az érzéseit is. De ez még nem minden, ugyanis még a versenytársak közül is magasan ki kell emelkednie ahhoz, hogy a megrendelések ne maradjanak el. Tehát megkülönböztetve magát a konkurensektől már messziről szakértőnek is kell látszania a cégnek.
A marketing tanácsadásnak éppen az a feladata, hogy ebben segítse és támogassa a cégvezetőket. Találó az a mondás, mely szerint "az ember néha nem látja a fától az erdőt". A külső tanácsadóban mindig ott lappang az az objektív, kívülről-szemlélődő képesség, aminek sokszor felbecsülhetetlen értéke van.
A marketing tanácsadás hatékonyságát ez a kép szemlélteti a legjobban:
Kezdő vállalkozásoknak azért hasznos ez a fajta együttműködés, mert gyakori probléma, hogy az induló cégek észrevesznek ugyan egy piaci rést, vagy egy jó terméket, amit még kevesen árusítanak, de hajlamosak kapkodva, elhamarkodottan dönteni olyan fontos kérdésekben is, mint például az ár kialakítása, vagy akár a leendő vevők körének kiválasztása. Ha már az elején hibás döntések születnek, nagyon nehéz és költséges később korrigálni, helyrehozni azokat. Jobb inkább megelőzni a bajt, és tanácsot kérni, tervet készíteni annak érdekében, hogy magabiztosabban, határozottabb fellépéssel tudjanak a kezdő vállalkozások, már a kezdet kezdetén, megjelenni a piacon. Ha kezdő vállalkozó vagy, okvetlenül fontos, hogy már az elején lásd magad előtt, hogy kinek kell kommunikálnod és persze, hogy mit, arról nem is beszélve, hogy hol és hogyan! Ezekre mind választ kapsz, ha rászánod magad a tanácsadásra!
A stagnáló, visszaesést tapasztaló vállalkozások is sokszor válaszút elé kerülnek: folytassák tevékenységüket, vagy változtassanak eddigi jól (vagy kevésbé) bevált üzletmenetükön. Jól döntenek azok a vezetők, akik időt szakítanak arra, hogy tanácsadóval közösen átértékeljék a vállalat helyzetét és segítséget kérjenek a kiútkeresésben. Szinte életérzéseik is megváltozhatnak, új lendületet és látást kaphatnak egy segítő üzleti tanácsadói kapcsolat által. Ha magadra ismertél, akkor neked is azt javaslom: tegyél egy próbát!
Forrás: Mikromarketing.hu
Elérhetőségek
Tel.: +36 30 60 50 296