Az első Burger King éttermet 1954-ben alapították, amely mára a világ második legnagyobb gyorskiszolgáló étteremláncává nőtte ki magát.
Az első Burger King
Gyors növekedés következett, tíz évvel később 8000 embert foglalkoztattak 274 éttermükben. 1963-ban nyitott meg a lánc első étterme az Egyesült Államokon kívül, Puerto Rico-ban. 1975-ben vezették be Drive Thru szolgáltatásukat, vagyis az autóban ülők kiszolgálását. Mára a forgalom 60%-a a kiadóablakoknál bonyolódik, további 18%-ot kérnek a vendégek “elvitelre”. A vállalat kevés éttermet üzemeltet közvetlenül, a Burger King egységek többségének üzemeltetési jogát 1959 óta franchise rendszerben alvállalkozók gyakorolják.
A franchise rendszer indulása
A márka arculata utoljára 1998-ban esett át komolyabb átalakításon, ebben az évben a vállalat logója és éttermei is megújultak. A hálózat egységeinek designja modern, letisztult étteremképet és meleg, kényelmes, komfortos, barátságos atmoszférát hivatott közvetíteni, a belső kialakítás amerikai hangulatot idéz.
Logócsere 1998
- azok lángon sütöttek, így ízük olyan, mint a grillen sütött húspogácsáé
- nagy méretűek
- “Kérd ahogy szereted!” – azaz lehetőséget ad a vásárlóiknak arra, hogy a saját ízlése és igénye alapján állítsa össze kedvencét, ezzel is az egyedi igényeket és ízléseket előtérbe helyezve.
A Whopper szendvics mellett számos állandó és időszakos terméket forgalmaznak a lánc egységeiben. A gyorskiszolgáló éttermekben megszokott menü szendvicset, sült burgonyát és választható üdítőt tartalmaz. A Burger King a Coca-Cola Company-val kötött szerződése alapján világszerte kizárólag Coca-Cola üdítőitalokat forgalmaz.
Whopper
A Burger King sikertermékét, a Whoppert 1957-ben vezették be, és mára 1,6 millió darabot adnak el belőle naponta szerte a világon. A szendvics a nagyméretű zsemlén és a lángon sütött 100% marhahúsból készült húspogácsán kívül uborkát, salátát, paradicsomot, hagymát, majonézt, és ketchupot tartalmaz.
Whopper
A Whopper szendvics alapváltozatán kívül minden étteremben kaphatók a Whopper Cheese (sajtos), Double Whopper (dupla), Western Whopper (bacon-barbecue) és a Chicken Whopper (csirkehússal), melyben a csirkehús egy magyar innováció eredménye. Ha az évek során eladott Whopper szendvicseket egymás mellé tennénk, ötször körbeérnék a Földet.
Burger King Hungary
A magyarországi Burger King több mint 20 évvel ezelőtt, 1991 szeptemberében, az Oktogon tér 1-es szám alatt nyitotta meg első éttermét, mely akkoriban a világ legnagyobb alapterületű étterme volt. A magyarországi étteremlánc az elmúlt évtizedek alatt folyamatosan növekedett, mára 29 étteremmel rendelkezik az országban. Az alapanyagokat, illetőleg a zöldséget, salátákat, és a különféle zsemléket évek óta magyar termelőktől szerzi be a vállalat.
A 20. születésnapját ünneplő Burger King Magyarország 2011-benInnovációA folyamatos innovációnak és termékfejlesztésnek köszönhetően a Burger King mára az egyik legnagyobb gyorskiszolgáló étterem hálózattá nőtte ki magát. A magyar Burger King a hálózat egyik leginnovatívabb tagja, több olyan termékfejlesztést kezdeményezett és valósított meg, amelyek később a hálózati kínálat részeivé váltak. A fejlesztések során szem előtt tartották, hogy a termékek megfeleljenek a helyi viszonyoknak és ízlésvilágnak.Magyarországon került kifejlesztésre például a Tortilla (ezt egy magyar chef-el közösen alkotta meg az étteremlánc), a Burrito mexikói tekercsek (melyet magyar gyártó fejlesztett ki és szállított, nemcsak a magyar, hanem például az európai piacra is), a Chicken Whopper szendvicsbe kerülő csirkehús, a BKool csoki szósz, és a Jegeskávé is.A Burger Kingnél nagy hangsúlyt fektetnek a csomagolásra is, mivel a cég felmérései azt mutatják, hogy a fogyasztók számára fontos az étel felszolgálásának minősége. A legtöbb terméket papírba csomagolják. A magyarországi Burger King fejlesztette ki a többek közt a Whopper dobozt, a krumplis kartont – melyet nemrég tovább fejlesztettek az autósok részére (az autóbarát formában a krumplis karton épp belepasszol a pohártartóba) – és a Party Pack dobozt, melybe 2-3 ember részére elegendő étel is elfér.NapjainkA Burger King mára a világ 78 országában, több mint 12 300 étteremben, 11 millió vendéget szolgál ki naponta. A Burger King éttermek közel 90%-a önálló vállalkozásként működik, amelyek közül számos családi kézben található.2010 októberében a befektetésekkel foglalkozó milliárdos világméretű vállalat, a 3G Capital, felvásárolta a Burger King Corporation-t. Magyarország területén az összes Burger King éttermet a kizárólagos Burger King master franchise joggal rendelkező Fusion Befektetési Zrt. üzemelteti.
Elérhetőségek
Tel.: +36 30 60 50 296