Nézzük csak, miért is érdemes e-mail marketinget alkalmaznunk. Ha azt nézzük, hogy naponta több mint 140 millió vállalkozás küld ki 3 milliárd e-mailt, akkor messze ez a leggyorsabb módja annak, hogy új vásárlókat szerezzünk. Gondoljunk csak bele, hány ember érhető el másodpercek alatt, egy billentyű megnyomásával. Persze nem tagadhatjuk el azt sem, hogy nehéz a sok-sok elektronikus olvasó idejét és figyelmét elnyerni. Ez a nehézség sem nehézség azonban akkor, ha már egyszer feliratkoztak e-mail szolgáltatásunkra. Tehát az a siker kulcsa, hogy megtanuljuk, hogyan írjunk olyan e-mailt, amely megragadja, majd meg is tartja a fogyasztók figyelmét. Tehát lényegi, hogy e-mail üzenetünk mindig kellően kreatív legyen, és olyasmit ajánljon, amit az olvasók akarnak.
Íme néhány érv amellett, hogy miért is érdemes e-mail marketinget alkalmaznunk:
- Igen magas a megtérülés (ROI)
- Segíti fogyasztóink azonosítását és megtartását
- Növeli a vásárlói lojalitást
- Minden egyes fogyasztó egyedi igényeit célozza meg
- Növeli a fogyasztói adatbázisunkat (tagok, előfizetők, stb.)
- Növeli az értékesítést, miközben csökkennek a költségek
- Szorosabbá teszi kapcsolatunkat a vevőinkkel
- Az e-mail marketing nem drága (költségei körülbelül az 1/10-ét teszik ki a hagyományos levelezésnek)
- Vírus marketing (hozzájárul a márkaépítéshez, és új fogyasztókat nyer számunkra)
- Az e-mailnek 10-szer jobb a válaszadási aránya, mint a hagyományos direkt mailnek
Persze önmagában az e-mail marketing nem promotálja kellő mértékben weboldalunkat, s mint minden más esetben, itt is elengedhetetlen egy diverzifikált marketingterv kialakítása, amely az üzlet növekedéséhez vezető minden lehetséges utat lefed. Hogy még egy érvet mondjunk, miért érdemes a fogyasztóknak e-mailt küldeni, foglalkozzunk a vásárlók megtartásának kérdéskörével, amely minden vállalkozás számára elsődleges feladat kell, hogy legyen. Problémát jelenthet, ha nincsen megfelelő induló fogyasztóbázisunk. Ismert tény, hogy a legtöbb cég a bevételei 80%-át a vevők 20%-ától nyeri. Ily módon a fogyasztói bázis akár kismértékű kiszélesítése is jelentős bevétel-növekedéshez és nagyobb fogyasztói elégedettséghez vezethet. Ehhez pedig jó út az e-mail marketing alkalmazása. Az e-mail marketing egyszerű. Az e-mail pedig gyors és olcsó. Érdemes tehát megfontolni használatát.
Fogalma sincs, hogy kezdjen hozzá, de jól hangzik? Kérjen árajánlatot még ma, és megmutattuk!
Fogalma sincs, hogy kezdjen hozzá, de jól hangzik? Kérjen árajánlatot még ma, és megmutattuk!Fogalma sincs, hogy kezdjen hozzá, de jól hangzik? Kérjen árajánlatot még ma, és megmutattuk!
Forrás: marketinginfo.hu