Marketingtipp

Marketingtipp

Vevőtipusok

2011. május 10. - Lollipop Reklám

 

Rendezvény fotózás

Boroscímke

Szövegírás


Vevőtípusok érzelmi alapon

A Limbic modell alapján, Häusel 7 típusba csoportosította a vevőket.

HARMINIZÓK (31%)

Önzetlen emberek, akiknek a biztonság, bizalom, elégedettség, és a szeret a legfontosabb.

A fő vásárlás ösztönzőa család és a családi élet nyugalmi fenntartása.

HAGYOMÁNYKÖVETŐK (22%)

Még a harmonizálóknál is fontosabb számukra az egyensúlyi állapot fenntartása, a biztonság. A múltban elért dicsőség, a hagyományok tisztelete talán még a biztonság fontosságát is felülmúlja, amikor a vásárlási döntését meghozza. Így gyakran választják a nagypapáik kedvenc sörét, autómárkáját.

A fő vásárlás ösztönző a hagyomány, az egyensúly és a biztonság.


 

Vásárlás ösztönző

Kell egy új, vagy inkább kettő!

 

 

NYÍLTAK (13%)

Mindenre kíváncsiak, minden érdekli őket, és élvezettek használják a számukra élvezetet adó vásárolt tárgyakat. Őket kerüli leginkább a szenvedélybetegség, hiszen hamar, és gyorsan dugnak váltani, ha más élvezetet találnak.

A fő vásárlás ösztönző az újdonság, az élvezet.

HEDONISTÁK (12%)

Főleg a műszaki termékeknél figyelhetőek meg, ők vásárolják meg először az új fejlesztett tárgyakat, szoftvereket… Szeretik az újdonságokat, az ismeretlent, ami örömök okoz nekik.

A fő vásárlás ösztönző az újdonság, az élvezet.

FEGYELMEZETTEK (11%)

Nem csak a vásárlásnál szeretik a rendet, a fegyelmet, az élet minden részén fontos számukra a kontroll. Bizalmatlanok az újdonságokkal szemben, így a megszokott bevált termékeket vásárolják.

A fő vásárlás ösztönző a megszokottság, hagyomány, biztonság.

TÖREKVŐK (7%)

Főleg fiatal karrieristák, akik képesek keményen küzdeni a céljukért.  Amikor vásárolnak, akkor is a státusszimbólumokat választják.

A fő vásárlás ösztönző a minőség, státusz.

KALANDOROK (4%)

Azok a hedonisták tartoznak ide, akik vásárlási döntésükben a kockázattól és a veszélytől sem riadnak meg.  Hirtelen és meggondolatlanul is vásárolnak, vásárolt tárgyaik, gyakran divatteremtőek is a környezetükben. Így akár egy kalandos utazást is ők vállnak be először.

A fő vásárlás ösztönző a veszély keresése, újdonság, divat.


Még több tanács, rólunk

Lollipop Reklám

Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok:
www.jolnyomjuk.blog.hu

Társoldalaink

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr722892440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása