Marketingtipp

Marketingtipp

25 tipp a hatékony cégvezetéshez

2011. április 14. - Lollipop Reklám

Rendezvény fotózás

Boroscímke

Szövegírás

 

Reggel nyolckor bemegy az irodába és összeírja a napi teendőket, majd azon kapja magát, hogy hirtelen este hat óra, és még a harmadával sincs kész? A könyvelőn kívül más nem látja át a cég pénzügyeit, és valahol elakad a kommunikáció a dolgozók között? Ismerős helyzet? 25 tippünk megfogadásával rendszert vihet vállalkozása életébe és megkönnyítheti a kollégái mindennapjait is.


Technológia

 

1. Központi szerver

Minél nagyobb a cég, annál érdemesebb egy központi szervert használni. Ennek segítségével sokkal könnyebben áramlik az információ, és sokkal nehezebben vesznek el az elkészített dokumentumok.

 

2. Okostelefon

Fontos, hogy olyan telefont használjon, amely összehangolható a számítógépével. Így sosem merül fel olyan probléma, hogy a két gép naptárja eltérő programot mutat az adott napra. 

 

3. Intézkedjen online!

Rengeteg időt vesz el a dolgos üzletemberektől a bürokrácia. Szerencsére azonban már nem kell a bankban vagy a postán sorban állnia naphosszat, mivel internetes ügyintézéssel percek alatt megoldhatóak ezek a feladatok.

 

4. Weboldal saját cégének

Készítessen praktikus weboldalt cégének. Nagyon fontos, hogy honlapján életszerű és segítőkész GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések) rovat legyen, hiszen ezzel rengeteg telefonbeszélgetést spórolhat meg ügyfeleinek és saját magának is.

 

Pénz

 

5. Vállalkozói számlacsomag

Ezzel a ponttal pénzt és időt is megtakaríthat cége és saját maga számára, így különösen fontos, hogy betartsa. Egyre több bank kínál olyan vállalkozói számlacsomagokat, melyekkel rengeteget spórolhat és az ügyintézés is jóval egyszerűbb. Érdemes tehát tüzetesen végignézni az ajánlatokat, hiszen merőben megkönnyítheti a hétköznapokat egy rugalmasabb számlacsomag.

 

6. Elektronikus adóbevallás

Magyarországon is egyre többen használják az elektronikus adóbevallást. Ez nem csak kevesebb időt vesz igénybe, de még környezettudatos eljárás is, így duplán hasznos lehet az ön cége számára is.

 

7. Fizessen egyben

Ha teheti, akkor minden számlát egyben egyenlítsen ki. A részletfizetés rengeteg felesleges adminisztrációval jár, ami sok fejfájást okozhat a későbbiekben.

 

8. Szoftvercsomagok

Vásároljon be egy ideális szoftvercsomagot. Egyszerűbb belső levelezés? Hatékony kommunikáció? Közös dolgozói naptár? Ezeket mind megkaphatja, ha egy, a cége profiljához ideális szoftvercsomagot vásárol.

 

9. Végezze el saját számításait!

Ne csak a könyvelő tudja, mennyi a cége profitja! Végezze el ön is leegyszerűsített számításait, és legyen tisztában a cég működésével!

 

10. Kössön biztosítást!

Sokan úgy gondolják, hogy a biztosítás felesleges dolog. Egy biztos, csak akkor érezzük, hogy mennyire hasznos, ha megtörtént a baj. Ha biztosítás nélkül történik valami kár a cégében, az az egész vállalkozását is tönkreteheti.

 

Vezetés

 

11. Emberi erőforrások

Fontos, hogy stratégiailag megfontoltan adjon fel álláshirdetéseket. Ideális, ha saját honlapján már felkínál egy tesztet, amivel könnyedén előszűrheti a jelentkezőket. Minél hamarabb talál munkaerőt a megüresedett pozícióra, annál hamarabb áll vissza a régi munkarend a cégben.

 

12. Tartsa be az ütemtervet!

A pontos idő- és ütemterv nemcsak a vezetőség, de a dolgozók számára is ugyanolyan fontos. A túlóra sokat ronthat a munkamorálon, ami negatívan érintheti a cég hatékonyságát.

 

 

13. Alkalmazzon pénzügyi vezetőt!

Egy bizonyos pont után a könyvelő már nem lesz képes lépést tartani a robbanásszerű növekedéssel, ekkor időben fel kell ismerni, hogy pénzügyi vezetőt kell alkalmazni, aki kézben tartja az adott osztályon a dolgozókat és a munkát.

 

14. Egyszerűsítsen az ellátási láncon!

A cégek nagy százalékának örök hibája, hogy nehezen lépnek ki a régi, már-már baráti partnerkapcsolatokból. Az ellátási lánc azonban kardinális pontja a logisztikának, így a legegyszerűbb út és a leghatékonyabb partner gyakran megduplázhatja a profitot.

 

15. Kiszervezés

Egyes vállalkozások tevékenységének egyharmadát a bér- és járulékadminisztráció teszi ki. Ilyenkor érdemes elgondolkozni a kiszervezésen, és a felszabadult munkaerőt profitábilis tevékenységekre fordítani.

 

16. Kevesebb megbeszélés

Valóban szükség van heti több értekezletre? Ezek a megbeszélések rengeteg aktív munkaórát vesznek el a napból, és gyakran nem olyan hatékonyak, mint azt a vezetőség szerette volna. Próbálja meg maximalizálni az értekezletek számát heti egyre!

 

Marketing

 

17. Piackutatás

Pontosan tudja, hogy ügyfelei mit gondolnak a cégéről? Nem biztos. Egy kisebb kutatás az ügyfelek között remek befektetés lehet, hiszen a feldolgozott adatokkal növelheti az ügyfelek elégedettségét és így a profitot is.

 

18. Stratégiai partnerség

A stratégiai partnerségek kulcsfontosságúak egy cég számára, hiszen ezzel időt és pénzt egyaránt megtakaríthatunk. Érdemes már a cég alapításakor partnerségeket kötni, de vigyázzunk, hogy ne vigyük túlzásba a partnerek számát.

 

19. Közvetlenül a fogyasztóhoz!

Nem kell évekig spórolnia, hogy hirdethessen egy ismertebb magazin hasábjain vagy egy nézettebb sorozat előtt a reklámszpotban. Az internet térhódítása új lehetőségeket biztosít a cégek számára, hirdessen saját honlapján vagy közvetlen céges adatbázisokban, hozzon létre cége számára Facebook-profilt!

 

20. Egységes arculat

A sok új hirdetési forma könnyen összezavarhatja cége és márkája arculatát. Fontos odafigyelnie arra, hogy minden csatornán ugyanazt az üzenetet jutassa el a fogyasztóknak.

 

21. Hirdetési stratégia

A kisebb cégek gyakran esnek bele abba a hibába, hogy összevissza kapkodnak a hirdetési lehetőségek között, és nem követnek egy kialakított stratégiát. Ez sokszor többet árt, mint használ, így a 21. pont legnagyobb tanulsága, hogy megéri időt szánni egy egyszerűbb, átlátható stratégia kialakítására.

 

Személyes kérdések

 

22. Hatáskörök

Fontos, hogy a vezetőség mindent kézben tartson, azonban nem kell mindent önnek intéznie személyesen. Próbáljon meg bizonyos hatásköröket elengedni és így sokkal gördülékenyebben fog menni a munka!

 

23. Határidők

Tartsa be a határidőket. Nem csak az üzletben, hanem a magánéletben is. Határozza el, hogy este hat után már nem dolgozik. Emiatt nem csak családja lesz hálás, hanem önmaga is, hiszen másnap sokkal hatékonyabban megy majd a munka.

 

24. Feladatlista

Fontos, hogy minden nap írjon feladatlistát, de ennél talán még fontosabb, hogy a lista reális legyen. Ha teljesíthető listát készít, akkor az motiválhatja céljai elérésében és az üzleti életben is.

 

25. Telefonmentes órák

Minden reggel tartson egy órát, amikor nem használ számítógépet, telefont sem egyéb elektronikus eszközt. Ez az egy óra segít lenyugodni és más szemszögből nézni a magánéletét és a cégét egyaránt.

 

Forrás: Bujdosó Bianka, haszon.hu

Még több tanács, rólunk

Lollipop Reklám

Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok:
www.jolnyomjuk.blog.hu

Társoldalaink

 

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr942825337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása