Marketingtipp

Marketingtipp

Logó tervezés kreatívan, gyorsan?

2011. április 21. - Lollipop Reklám

Rendezvény fotózás

Boroscímke

Szövegírás


A logó - vagy ahogyan korábban hívták, embléma - a legerősebb vizuális elem, amely azonosítja a céget vagy a márkát. A fogyasztóknak a logót is tanulni kell, így nem ajánlatos évente változtatni.

A logók típusai
 

  • Ikonikus logó - a logót egy forma szimbolizálja (pl. a Kiváló Áruk Fóruma háromszöge vagy a Trapper lovasa). Lehet szimbólumlogó (általános szimbólumot használ, amely mindenki számára ugyanazt jelenti pl. vöröskereszt) vagy grafikai logó (tetszőleges grafikai elemmel).
  • Szöveglogó - a logó a cég neve (névlogó) vagy a név rövidítése (rövidítéslogó), a jellegzetességét pedig a betűtípus adja (pl. Skála logó)
  • Vegyes logó - a képi szimbólum és a szöveg írásmódja közösen adja a jellegzetességet, felismerhetőséget.


Hogyan kell logót tervezni vagy terveztetni?

 

  • A koncepció meghatározása: mi legyen az, amit a logónak sugallnia kell a cégről?
  • Tárgy vagy szimbólum választása, ami a cégre utal.
  • A kevesebb sokszor több a logótervezésben is! A túlságosan nagy, bonyolult vagy éppen cizellált grafika egy csúf maszatot varázsol a logóból, ha névjegyre nyomtatjuk. És mint tudjuk, a névjegy az első benyomás megteremtésének eszköze.


Milyen a jó logó?

 

  • Olvasható cégnév: ha cégnevet is használ, a névnek mindenképpen jól olvashatónak kell lennie. Ha a név egy körbe, négyzetbe vagy más formába van beleírva, ez máris kérdésessé válik.
  • Súlya legyen a szövegnek: az árnyékolás, a 3D hatás mind-mind zavarossá tehetik a logót, ami ezáltal kevésbé olvasható.
  • Kontraszt: kevés színt használjon a logó, ám azok élesen különüljenek el egymástól. A villanófény, a faerezetes vagy márványos háttér ismét zagyvaságot eredményezhet.
  • Tiszta forma: legyen egy négyzet, kör vagy ív, de ezeket ne variáljuk, mert egyrészt a későbbiekben a nyomtatás során folyamatosan problémákba ütközünk, másrészt a fogyasztók számára nehéz lesz azonosítani a céget.
  • Méret és szín: bármely méretben, saját színében és fekete-fehérben is jól olvasható, hangsúlyos és ízléses.


Egy kis logógyakorlat:

Ha kétséges, hogy a megtervezett logó elég egyedi-e, emlékeznek-e rá, és azt sugallja-e, amit a cég szeretne sugallni magáról, egyszerűen mutassuk meg a szomszédnak, vagy egy ismerősnek, és kérdezzük meg, mit gondol róla!

 

Forrás: marketinginfo.hu

Még több tanács, rólunk

Lollipop Reklám

Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok:
www.jolnyomjuk.blog.hu

Társoldalaink

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr422844333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2011.07.27. 11:08:10

Nem ez volt az eredeti forrás?
www.sikermarketing.hu/logo.php

Csak mert erről az oldalról más is került már a Lollipop Reklám látókörébe...

Lollipop Reklám 2011.07.27. 11:11:20

Nem tudjuk ki írta meg először, mi a marketingifo.hu-val vagyunk kapcsolatban. :)
süti beállítások módosítása