A logó - vagy ahogyan korábban hívták, embléma - a legerősebb vizuális elem, amely azonosítja a céget vagy a márkát. A fogyasztóknak a logót is tanulni kell, így nem ajánlatos évente változtatni.
A logók típusai
- Ikonikus logó - a logót egy forma szimbolizálja (pl. a Kiváló Áruk Fóruma háromszöge vagy a Trapper lovasa). Lehet szimbólumlogó (általános szimbólumot használ, amely mindenki számára ugyanazt jelenti pl. vöröskereszt) vagy grafikai logó (tetszőleges grafikai elemmel).
- Szöveglogó - a logó a cég neve (névlogó) vagy a név rövidítése (rövidítéslogó), a jellegzetességét pedig a betűtípus adja (pl. Skála logó)
- Vegyes logó - a képi szimbólum és a szöveg írásmódja közösen adja a jellegzetességet, felismerhetőséget.
Hogyan kell logót tervezni vagy terveztetni?
- A koncepció meghatározása: mi legyen az, amit a logónak sugallnia kell a cégről?
- Tárgy vagy szimbólum választása, ami a cégre utal.
- A kevesebb sokszor több a logótervezésben is! A túlságosan nagy, bonyolult vagy éppen cizellált grafika egy csúf maszatot varázsol a logóból, ha névjegyre nyomtatjuk. És mint tudjuk, a névjegy az első benyomás megteremtésének eszköze.
Milyen a jó logó?
- Olvasható cégnév: ha cégnevet is használ, a névnek mindenképpen jól olvashatónak kell lennie. Ha a név egy körbe, négyzetbe vagy más formába van beleírva, ez máris kérdésessé válik.
- Súlya legyen a szövegnek: az árnyékolás, a 3D hatás mind-mind zavarossá tehetik a logót, ami ezáltal kevésbé olvasható.
- Kontraszt: kevés színt használjon a logó, ám azok élesen különüljenek el egymástól. A villanófény, a faerezetes vagy márványos háttér ismét zagyvaságot eredményezhet.
- Tiszta forma: legyen egy négyzet, kör vagy ív, de ezeket ne variáljuk, mert egyrészt a későbbiekben a nyomtatás során folyamatosan problémákba ütközünk, másrészt a fogyasztók számára nehéz lesz azonosítani a céget.
- Méret és szín: bármely méretben, saját színében és fekete-fehérben is jól olvasható, hangsúlyos és ízléses.
Egy kis logógyakorlat:
Ha kétséges, hogy a megtervezett logó elég egyedi-e, emlékeznek-e rá, és azt sugallja-e, amit a cég szeretne sugallni magáról, egyszerűen mutassuk meg a szomszédnak, vagy egy ismerősnek, és kérdezzük meg, mit gondol róla!
Forrás: marketinginfo.hu
Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok: www.jolnyomjuk.blog.hu