Marketingtipp

Korrektor, korrektúra

2011. június 03. - Lollipop Reklám

Nincs olyan nap, hogy ne találkozzunk első osztályos hibával valamelyik reklámanyagban. Pontosan tudjuk mi is, hiszen naponta találkozunk vele, hogy a saját írásunkat nagyon nehéz javítani, nem vesszük észre a hibáinkat. Egy jó korrektor feladata, hogy a felmerülő helyesírási, és nyelvhelyességi hibákat észrevegye, és javítsa.

Vegyünk egy magazin készítést

Az főszerkesztő, rovatvezető kiosztja az újságíró feladatait, majd a beérkezett cikkeket elküldi a korrektor részére, aki az első korrektúra forduló után visszaküldi azt. Fontos, hogy a korrektor nem írja át a cikkeket, hagyja meg az újságíró stílusa, csak akkor változtasson, ha az már feltétlenül szükséges. A javított, korrektúrázott szöveg kerül a tördelőhöz, aki a betördelt magazint küldi vissza, újabb korrektúra fordulóra. Számtalan hiba merülhet itt fel, elválasztás, sortörés, amit egy korrektor javít, és elkészül a végleges magazin.

korrektor korrektúra

Egy jó korrektor egyben olvasó szerkesztő is!

Nem elég helyesen írni, fontos, hogy egy jó korrektor olvasó szerkesztő feladatokat is ellásson, hiszen több szem többet lát alapon, sokszor vesz észre, vagy javasol módosításokat.

Ma már nem engedhetjük meg magunknak, hogy egy étlap készítés, egy szórólap tervezés, weblap szöveg korrektúra nélkül menjen nyomdába, kerüljön fel a webre. Korrektorunk számos neves újságot ellenőriz havonta, több százezer magazin, szórólap kerül ki a kezeiből havonta.

 

Árajánlat kérés

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr222954484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.