Marketingtipp

Mit kell tudni a kulcsszavakról?

2011. április 12. - Lollipop Reklám

Rendezvény fotózás

Boroscímke

Szövegírás


Mit jelent az a mondat, hogy "egy honlap a ... szóra van optimalizálva"?

Ebben az esetben a honlap készítője (webszövegírója, programozója) előre meghatározott módon készíti el úgy az adott honlapot, hogy arra a szóra a honlap a keresőkben jó helyezést érjen el. (Jó helyezés: a Google első 5-10 helye.) Ilyenkor a honlap a legapróbb részletekig úgy van összerakva, hogy a keresőrobot is azt érzékelje: ez az adott oldal legfontosabb szava.


Más kérdés, hogy egy honlap milyen MÁS szavakra, kifejezésekre kerül jó pozícióba a keresőben. Egy szabványos honlap esetében - a Sikermarketing.hu tapasztalatai szerint - ez szinte bármi lehet. A kulcskérdés ugyanakkor mindig az, hogy erre a kifejezésre - legyen az az optimalizálásunk célpontja avagy csak egy véletlenül előforduló kifejezés - hányan keresnek.
 

  • Egy első hely a Google-ban akár 30 százalékkal is növelheti a látogatók számát, amiket egyrészt másoktól vesz el, másrészt a honlap látogatóiból vevők lehetnek. Röviden szólva, egy jó helyezés pénzt ér. Egy első hely tehát mindenképpen felkelti a konkurencia versenyző kedvét...
  • A helyezések a Google-ban folyamatosan változnak (változhatnak). Amelyik szóra ma még első egy honlap, az a szó holnap lehet hogy belekerül az index.hu egyik érdekes cikkébe, amit ezrek fognak elolvasni, ezáltal pedig pillanatok kérdése, és máris a második (vagy sokadik helyen találja magát egy honlap.



Kulcsszó kutatás

Mielőtt egy honlap elkészítésébe fog valaki, mindenképpen időt kell áldoznia arra, hogy felállítsa azon szavak listáját, amelyekre optimalizálni akar - ugyanis sok kulcsszó, illetve szakterület esetében ez nem is olyan könnyű a feladat.

Információforrások a tökéletes kulcsszó választásához

1. Legfontosabb információforrás: a laikus vevő

A recept: 2 hetet kell arra áldozni, hogy a vevőink szavait szó szerint leírjuk. Milyen kérdéseket tesznek fel? Milyen szavakkal írják le, hogy mit is szeretnének? Milyen kifejezéseket használnak azokra a dolgokra, amiket mi esetleg egészen másfajta szavakkal írunk le? Esetleg milyen tévedéseik vannak, milyen szavakat használnak rosszul?

2. Megérzés

Sem a marketingben, sem annak részterületén, a fogyasztói magatartás kutatásában nem igazán kerül említésre, hogy milyen erővel bír egy jó megérzés. Rá kell érezni arra, hogy a potenciális vevőnek mi forog a fejében. Ez vagy sikerül, vagy nem, de mindenképpen egy olyan szemlélet szükséges hozzá, hogy a honlap szövegtervezője ne legyen elájulva saját szakmájának fontosságától, ne higgye azt, hogy az általa használt szavakat mindenki más is ugyanúgy használja, ahogy ő. Hatalmas bukástól tudja megkímélni magát...

3. Google Keyword selection tool - kulcsszó választó eszköz

Létezik egy Google eszköz, amelyet arra fejlesztettek ki, hogy ha valaki fizetett találatként akar szót vásárolni a Google-ban, akkor ehhez kapjon valamiféle segítséget. A következő oldalon beírva az óhajtott kulcsszót, a Google kiadja a rákeresések számát, megmutatja az adott szóra zajló hirdetési verseny erősségét, és szókapcsolatokat is ad, amelyeket azzal az adott kulcsszóval írtak be az emberek.

Google - Keyword Tool External

Az eszköz segítségével sejthető, hogy milyen erős versenyre számíthatuk a természetes találatok között, illetve milyen irányba tolódik el az emberek érdeklődése.

Szinonímák közti választás

Alternatívák összehasonlítására talán még jobban alkalmazható a Google kulcsszóválasztó, mint konkrét rákeresési számok előrejelzésére. Ez akkor lényeges, ha két alternatíva között kell dönteni. Például: "ruházat" vagy "öltözék".

A nyugati szakirodalom kétféle stratégiát kínál, ha pl. az egyik szinonímára kétszer annyi rákeresés, és háromszor akkora verseny van. Az egyik lehetőség, ha beszállunk a versenybe, és vállaljuk, hogy akár másfél évig is eltart, mire felmasírozunk a csúcsokra. A másik lehetőség, hogy a kisebb konkurenciával bíró szóra optimalizálunk. Ekkor hamarabb kerülünk a csúcsra, és kevesebb találatból leszünk az elsők. Ezáltal megnyerjük azokat a látogatókat, akik ugyan kevesebben vannak, de minket mégis el tudnak látni elég munkával.

Javasolják még a bővítést az úgynevezett "helyi kereséssel", amikor az optimalizálásba belevesszük annak a városnak, városrésznek a nevét, ahol vállalkozásunk működik. Így még akár a nagyobb konkurenciájú szóra is kerülhetünk az első helyre, ha valaki egyszer véletlenül a helységnévvel bővített keresőkifejezést írja be.

Ragozott vagy ragozatlan?

Angol nyelvű kulcsszó kutatással foglalkozó oldalak hosszú bekezdéseket képesek értekezni arról, hogy egyes szám vagy többes szám... Ehhez képest a magyar nyelv a maga ragozásaival, toldalékjaival maga a kínszenvedés a webszövegíró számára. Ugyanis az emberek leginkább a ragozatlan, szótári alakra keresnek. Vagyis az a mondat, hogy "Vevőinknek műanyag nyílászárókat kínálunk magas minőségben" csak arra a kifejezésre nem fog jó helyen feljönni, hogy "műanyag nyílászáró". Persze lehet óriási szerencsénk, és eddig csak 5-6 honlap készült ezekre a szavakra - ennek azonban egyre kisebb az esélye.

4. "Aranybánya": a sok szöveg, amiben benne rejlik a következő kulcsszó

Honnan is tudhatnánk meg, hogy milyen olyan keresőkifejezésekre kíváncsiak az emberek, ha nem kerül fel a honlapunkra? Csak arra tudnak rákeresni, és rátalálni, ami ott is van a honlapon. A Google kulcsszó választó pedig nyilván nem fog minden létező alternatívát feldobni. Ráadásul előfordulhat, hogy egy kifejezésre kevesen keresnek, ők viszont nagyon elszántak, és hamarabb lesznek belőlük vevők, mint azokból, akik egy másik, nagyon népszerű szóra keresnének puszta szórakozásból.

Tehát minél több szöveg van egy adott oldalon, annál nagyobb valószínűséggel fogják látogatóink kijelölni számunkra a követendő utat.

Forrás: marketinginfo.hu

Még több tanács, rólunk

Lollipop Reklám

Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok:
www.jolnyomjuk.blog.hu

Társoldalaink

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr572820468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.