Marketingtipp

Márkatörténet: IKEA

2011. február 25. - Lollipop Reklám

Boroscímke

Rendezvény fotózás

Csomagolás design

 


Anno még fakereskedő családi vállalkozásként indult a ma már világhírű IKEA áruházlánc. Nem is kétséges, hogy a siker titka az üzletpolitika.

Adatok:

Alapító: Ingvar Kamprad

Időpont: 1958. október 28.

Első áruház: a svédországi Älmhul

285 áruház 50 év alatt

127,800 munkatárs

40 ország

Rövid történet

Ingvar Kamprad még 1943-ban, 17 évesen a spórolt pénzéből alapította meg IKEA néven a csomagküldő cégét. Alig 10 év alatt, 1953-ra olyan sikereket ért el, hogy megnyitotta első kiállítótermét is, ahol a vásárlók, már személyesen is felkereshették, és megnézhették a kiválasztott bútorokat. Mivel házhoz szállítással is foglalkoztak, így egyértelmű volt, hogy olyan bútorokat kell terveznie, amit könnyebb szállítani, nem foglalt annyi helyet, így megszülettek a lapraszerelt IKEA bútorok, az első IKEA katalógusok.

1958-ban már 50 dolgozóval, 6700 m2-en várták a vásárlókat az első nagy áruházban, ahol megszületett a cég egyik filozófiája: Éhesen nem lehet üzletet kötni. Így két év múlva, már IKEA étterem is része volt a cégpolitikának.
Már több mint 50 éve a piacon lévő áruházlánc évek alatt elérte a világhírnevet, 1963-ban már Skandináviában, 1974-ben Svájcba, majd Németországban is megnyitotta az áruházát.  Az Egyesült Államokba 1985-ben már betette a lábát az IKEA áruház, és innen már nem is volt kérdés, hogy lassan nem lesz olyan ország, ahol ne ismernék a nevét. 1996-ban Kínát hódítottam meg, majd 1990-ben elsőként a Kelet-Európai részen, Magyarországon épült fel a lapra szerelt bútorok áruháza. Mára 24 országban, 253 áruházzal, 32 franchise áruházzal várja a vásárlókat.

Míg a IKEA katalógusokat 1958-ban 400 000, addig ma közel 200 millió példányban nyomtatják és 27 nyelvre fordítják le.

A dél-svédországi családi fakereskedésből kinőtt, azóta is családi tulajdonban lévő és Ingvar Kamprad vezetésével működő lakberendezési áruházlánc sikertörténete szorosan összefonódik alapítójának szigorú, de azóta legendává vált üzletpolitikájával.

Jó minőségű, praktikus termékeket alacsony áron - ez áll az IKEA fókuszában a kezdetek óta.

Forrás: Marketinginfo.hu



Az IKEA története

 

 

Árajánlat, rólunk

Lollipop Reklám

Web: www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok:
www.jolnyomjuk.blog.hu

Társoldalaink

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr512689665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.