Marketingtipp

Marketingtipp

Olvasd el marketing terv készítés helyett!

2011. február 01. - Lollipop Reklám

45 marketing tipp kisbolt tulajdonosoknak

Ebben a cikkben kivételesen nem arra akarlak rávenni, hogy írj egy 5-10 oldalas marketing tervet, de arra mindenképpen, hogy gondold végig lépésről lépésre, mit akarsz elérni ebben az évben. Nézd át, mit csináltál jól a múlt évben, és azt is, mit kellene egészen másként tenni.


Ha jól sejtem, neked sincs időd a marketing terv készítésére. Ezért arra kérlek, legalább olvasd el ezt a cikket, és gondold át velem a következő néhány lényeges pontot. Ha a marketing terv nem is készül el, de legalább a céged tevékenysége, célja, értelme álljon össze a fejedben tervezgetés szintjén. Már sokszor ez is ad egy olyan szemléletmódot, amivel kizökkensz ebből a magyar „lótifuti” stílusú vállalkozói mentalitásból, és elkezded kicsit felülről nézni a céged. No lássuk!

Mely marketing csatornádon keresztül jön a legtöbb vevő?

Erre valószínűleg kapásból tudod a választ, vagy minimális utánajárással ki tudod deríteni a kollegáidtól. Ha a leginkább bevált csatornát erősíted a következő időszakban, akkor nagy eséllyel jó helyre fogsz befektetni. A gyengén muzsikáló csatornáidra ráerősíteni csak akkor érdemes, ha annak tényleg van jövője, szűkös anyagi források esetén inkább menj biztosra!

Pl: ha a honlapodról érkezik a legtöbb vevőd, akkor igyekezz növelni a látogatottságot. Ha szinte az összes vevőd a barátaid, ismerőseid közül kerül ki (és ez neked bevált) akkor gondolkozz azon, hogyan tudnád még több ismerősöddel tudatni, mivel foglalkozol.

Hatékonyság, hatékonyság, hatékonyság

Igyekezz kideríteni, mennyire hatékony a munkád. Pl hány honlaplátogatóból lesz egy érdeklődő, abból hány megrendelő. Ha nagyon alacsony az arány, akkor valamin változtatnod kell. Ha például rengeteg terméked van, de abból csak párat vesznek, és a többi csak a helyet foglalja, és az év végi leltárt nehezíti, akkor érdemes megvizsgálnod az okokat.

Ha egész évben csak árajánlatokat gyártottál, de alig lett abból egy pár megrendelés, hát ennek is oka van. Ideje átgondolni és kideríteni a miérteket, mielőtt még a következő évben is fölöslegesen rabolná az idődet.

Részt vettem egyszer egy marketing kutatásban, ahol egy vidéki takarékszövetkezet szolgáltatásait vizsgáltuk. Az egyik meglepő eredmény az volt, hogy az összes szolgáltatásnak mintegy kb. csak 10%-át veszik igénybe. Később az okokat elemezve derült ki, hogy a többi szolgáltatást egyszerűen nem is ismerik az ügyfelek. Ezzel csak azt akarom hangsúlyozni, hogy sokszor nagyon egyszerű eszközökkel lehet a hatékonyságot növelni, csak egy kis felderítő munka kell hozzá.

Mi van, ha valami jól működik?

Ha valami jól működik, ott viszont nem szabad változtatni, maximum erősíteni, fejleszteni, javítani azt. Általában ez kerül a legkisebb erőfeszítésbe, ehhez van a legtöbb kedved, hiszen könnyen belátod a hasznát.

Légy céltudatos és kitartó!

A marketing két fontos alapeleme a céltudatosság és a rendszeresség. Ahhoz, hogy egy év múlva arról számolhass be barátaidnak, hogy a válság ellenére a Te céged ráállt a növekedés útjára, szükséges, hogy céltudatosan irányítsd a vállalkozásodat vagy a rád bízott üzletágat. Menj elébe a dolgoknak, ne csak a beérkezett megrendelésekkel foglalkozz, hanem azzal is, hogyan szerezhetnél újabb megrendeléseket. Szánj időt új ügyfelek keresésére, tudatosan és rendszeresen.

 

Forrás: Mikromarketing.hu

Elérhetőségek

Tel.: +36 30 60 50 296

Cím: 1033 Bp., Huszti út 31. 
Nyitva tartás: 9:00-17:00 (időpont egyeztetés szükséges!) 
Fontos információk az együttműködés feltételeiről: itt

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr812630364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása