Marketingtipp

Egy kis logótörténet

2011. január 13. - Lollipop Reklám

Babafotó 

Termékfotózás

Élelmiszer csomagolás

Egy reklámügynökség életében a munkát ma már sokszor az alapoktól kell kezdeni. Nálunk is több olyan ügyfél van már, akik a cég megalakulásakor kerestek meg minket és az arculattervezéstől, a névjegykártyán át a csomagolásig nálunk született meg a cég designja. Természetesen az arculattervezés, a lógótervezéssel kezdődik, ami szaktudást, és ismereteket igényel, amit kreatív szakembereink, grafikusaink naponta gyakorolnak, és fejlesztenek.   

Íme néhány logótörténet, olyan logó desing, mai már bizonyított

Minden híres márka rendelkezik egy logóval, amiről megismerjük. Ezek legtöbbször kis, egyszerű képek, ám vannak olyanok is, amelyek jelképpé váltak. Cikkünkben a világ néhány leghíresebb márkájának logóját és azok történetét mutatjuk be.

Nike

A Nike logója nem más, mint a híres pipa, amely a görög győzelem istennőjének szárnyát mintázza. A designt 1971-ben alkotta meg Carolyn Davidson, a Portland Állami Egyetem grafikus szakának tanulója. Munkájáért mindössze 35 dollárt kapott. Carolynt a munkával Philip Knight, a cég egyik alapítója bízta meg. Érdekesség, hogy Knightnak eredetileg nem tetszett a logó, ám úgy gondolta, idővel megszokják majd a vásárlók. Később, amikor a Nike nemzetközileg elismert sportmárkává vált, Knight egy gyémántból készült gyűrűvel és egy borítéknyi Nike-részvénnyel fejezte ki háláját Davidsonnak.

 

Adidas

Az Adidast 1948-ban alapította Adolf Dassler, miután apja cégét, a Gebrüder Dassler Schuhfabrikot kettéosztották. A cég eredeti neve az alapító nevéből Addas volt, néhány hónappal később váltottak a már jól ismert Adidasra (Adolfot barátai hívták Adinak). A három csíkot, amely a cég logójában szerepel, egy finn sportszergyártótól, a Karhu Sportstól vásárolták az ötvenes években. A három csík eredetileg a márka népszerűségét volt hivatott jelképezni három különböző kontinensen.  

Puma

Adolf Dassler bátyja, Rudolf ugyanakkor a Puma márka megalapítójaként vált híressé. A céget eredetileg Rudának hívták. A márka első logója, amelyet maga Rudolf tervezett, nem hasonlított a mostanihoz. A jól megszokott ugró pumás logó csak a hatvanas évekre készült el.

Gucci

A Gucci divatházat Guccio Gucci alapította 1921-ben Firenzében. Hat gyerekének egyike tervezte a híres, egymással átfedésben lévő G betűket ábrázoló logót 1944-ben. Ugyanakkor a betűk nemcsak a nevet jelölik, hanem két kengyelt formázva arra emlékeztetnek, hogy Guccio Gucci lovaglófelszerelés-kereskedelemmel kezdte pályafutását. 

Givenchy

A Givenchy márkanév 1952-ből való, Hubert James Marcel Taffin de Givenchy nevéből ered. Ma a cég parfümöket, ruhákat és ékszereket is forgalmaz, logója pedig egyszerre letisztult és mutatós. Az alapja négy G betű, amelyek egy négyzetet formáznak. A Givenchy logója a kelta ékszerekre hajaz, amelyeknek hasonlóan bonyolult felépítésük volt. 

Levi Strauss

A Frankföldről San Fransiscoba emigráló Levi Strauss 1853-ban alapította a Levi Strauss&Co.-t, New York-i textilüzletük nyugati parti kirendeltségeként. 1870-ben már farmeroverálok forgalmazásával foglalkoztak, 1920-ban pedig megjelentek a ma is ismert farmernadrágok. A cég első logója 1886-ban tűnt fel és a köztudatban csak „a két lovas márkaként” élt, köszönhetően a képen szereplő két lónak, amelyek egy farmernadrágot próbáltak széttépni. A legenda szerint egyszer egy mozdonyvezető két vasúti kocsit kötött össze a farmer segítségével és gond nélkül tette meg az utat az állomások között.  

  

Louis Vuitton

 

A Louis Vuitton divatház 1954-ben nyílt meg és azóta is híres prémium minőségű termékeiről. A cég logója a márka kezdőbetűin alapul, megvalósításában pedig a stilizált japán virágmotívumokra hajaz.  

Lacoste

A Lacoste komoly tradíciókkal rendelkező márka, logója - a kis zöld aligátor - mindenki számára ismert a divatvilágban. Az eredeti céget Jean Rene Lacoste alapította 1933-ban. Akkoriban teniszpólók árusításával foglalkoztak, Jean René pedig - lelkes teniszezőként - az aligátor nevet érdemelte ki magának. A logó eredetileg viccnek indult: egyik barátja rajzolta a teniszezőnek a kis krokodilt, ami aztán a márka védjegyévé vált.  

 

 

Chanel

A Chanel logója két, egymásnak háttal álló, egymásba lógó C betű. A híres logót 1925-ben ismerhette meg a divatvilág, az ikonikus Chanel #5 parfüm üvegén szerepelt először. Ezután a cég összes további termékén is helyet kapott. A történetéről megoszlanak a vélemények: az egyik verzió szerint Mikhail Vrubel volt az, aki 1886-ban két patkó segítségével megalkotta a modern Chanel-logó koncepcióját. Egy másik történet szerint a két patkó csak a szerencsét szimbolizálja, és nincs köze a divatmárkához. Abban azonban legtöbben egyetértenek, hogy a két C betű az alapító Coco Chanel nevének kezdőbetűit jelöli.   

Calvin Klein

A Calvin Klein márkát 1942. november 19-én alapították meg. Ekkor született a logó is, de valamilyen okból kifolyólag csak harminc évvel később, a tervező első farmerkollekciójával együtt vált publikussá. A logót eredetileg minden nadrág farzsebére elhelyezték. A két betű - CK - könnyen megjegyezhető és röviddel bemutatása után már nem csak a márkát, de annak különböző kollekcióit is jelölte. A sötét betűk a haute couture-vonalat jelölik, a szürke logó a mindennapi ruháké, míg a fehér betűk a sportruhákra kerülnek. 

 

Hermès

A Hermès az egyik legnagyobb francia tervezőcég, neve egybeforrt a kifogástalan, első osztályú stílussal. Logója egy lovat és egy szekeret ábrázol, azt jelképezve, ahogy a márka a változó időkkel együtt fejlődött. 

 

Burberry Porsum

A Burberry Porsum története 1856-ban kezdődött, amikor Thomas Burberry megnyitotta első készruha-üzletét. A tervező egy új technológiát talált fel, amelynek segítségével vízálló anyagból - gabardinből - készült esőkabátokat és katonai ruházatot gyártott. 1901-ben a Burberry-től már nagyon sokan rendelték ezeket a ruhákat, ő pedig új logóját nyomta rájuk, amelyen egy páncélba öltözött lovag látható "Porsum" feliratú zászlóval. 

Versace

A Versace logóját szimbolikája a görög mitológiához köti, hiszen a gonosz Medúza kígyófejét mintázza. Azt a fejet, amellyel a szörny kővé változtatott bárkit, aki belenézett a szemébe. A logót 1978-ban alkotta meg Gianni Versace, akiről köztudott volt, mennyire szerette a klasszikus témákat. A Medúza így a lehető legjobb választás volt, mivel a tervező szerint a végzetes vonzerőt testesítette meg.

 

Forrás, fotók: millionlooks.com

Elérhetőségek

Tel.: +36 30 60 50 296

Cím: 1033 Bp., Huszti út 31. 
Nyitva tartás: 9:00-17:00 (időpont egyeztetés szükséges!) 
Fontos információk az együttműködés feltételeiről: itt

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr322581032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.