Marketingtipp

A hírlevél 10 parancs

2011. január 12. - Lollipop Reklám

1. Ne szpemmeld felebarátodat!

Ha nem iratkozott fel, nem adott engedélyt, akkor ne küldj neki „hírlevelet“. Nem elegáns dolog.

Még akkor sem, ha körítesz valamilyen mondvacsinált ürügyet, indokot.

2. Adj lehetőséget az azonnali leiratkozásra!

Ezt nem lehet megkerülni. A „végigvezetjük a leiratkozási folyamaton“ egy bullshit. Egy link (gomb) kell, amelynek megnyomásával azonnal és véglegesen le tudok iratkozni.

3. Ne küldj még x levelet, ha már leiratkoztam!

A „sajnálom, hogy leiratkoztál, viszlát“, a „ha bármikor meggondolod magad“, a „pedig épp itt egy remek ajánlat“ témájú levél a postaládában a leiratkozás után már a zaklatás határát súrolja.

Linket megnyomtam, megnyílik a böngésző, ahol kapok egy mondatot, hogy sikeresen leiratkoztam. Ennyi. Nem kell több.

4. Jelöld meg, hogy a címzett hol iratkozott fel a listára!

Az , hogy „A listánkban azért szerepel, mert egy rendezvényen névjegyet cseréltünk, vagy feliratkozott a honlapunkon, vagy kitöltötte egy kérdőívünket, vagy kiskutyafüle…vagy valaki az Ön nevében feliratkozott (mivan???)“ nem frankó.

Ha többféleképpen lehet felkerülni a listára, akkor legyen már annak az adatbázisnak olyan része, ahol ez pontosan megjelenik, és ez is testreszabható a kiküldött levélben.

5. Ha olyan engedélyt kaptál, hogy egy (azaz 1 darab) alkalommal küldhetsz levelet az adott címre, akkor ne küldj egy sorozatot!

A több levél nem egy levél. Ha jártál általános iskolába, Te is jól tudod. Ha nem jártál, akkor meg egyáltalán ne küldözgess hírleveleket!

6. Egy cégnek még a központi e-mail címét se tedd fel a hírlevél-listádra kéretlenül!

Ha az adott cég számára releváns lehet a terméked, vagy szolgáltatásod, és biztos vagy benne, hogy az a cég hivatalos, központi címe, akkor max. egyszeri, cégre szabott levelet küldj.

7. Ne szidd a küldő felmenőit, amikor visszakapsz egy „Leiratkozás“ című levelet!

Nem biztos, hogy ő a hülye. Lehet, hogy a levelezője nem jelenítette meg megfelelően a leveledet, és nem látszódott a Leiratkozás link. Vedd le a listáról, és kész.

8. A hírlevél listát megfelelően tartsd karban!

Egy címzett egy e-mail címmel csak egyszer szerepeljen a listában. (Ma leiratkoztam egyről, majd 3 perc múlva megkaptam megint ugyanazt a levelet.)

9. Ne kizárólag értékesíteni akarj!

Ha mindegy egyes leveledben csak termék, meg akció van, és újabb termék, meg újabb akció, akkor egy idő után már nem fognak a leveleidre figyelni.

Többször legyen inkább „hírérték“ vagy hasznos tartalom a leveleidben. Ha Te is adsz valamit, akkor az olvasóid is szívesebben adnak majd pénzt Neked. Ha azt sugárzod folyamatosan, hogy „csak a pénzed kell“, nem leszel túl népszerű.

10. Ha nem értesz hozzá, kérdezz meg egy szakértőt!

A hírlevél egy marketing eszköz. Ha nem vagy marketinges, akkor lehet, hogy belemászol egy csomó olyan csapdába, amit elkerülhetnél szakértő segítséggel. Persze lehet, hogy mindent a saját bőrödön akarsz kipróbálni, de az sokkal hosszabb és költségesebb út.

…és most Ti jöttök! Milyen parancsolatok vannak még, amire szívesen felhívnátok a hírlevélküldők figyelmét?

Forrás: www.creality.hu

Lollipop Reklám

Tel: 30 60 50 296
Web:
www.lollipopreklam.hu
E-mail: info@lollipopreklam.hu
Blogosságok:
www.jolnyomjuk.blog.hu

Társoldalaink

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr852578422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.