Marketingtipp

Marketingtipp

Mit várnak el tőled webáruházad látogatói?

2011. február 01. - Lollipop Reklám

Mire jó a marketing tanácsadás?

 

Nemrég olvastam egy idei felmérést, melynek kiemelt témája a webáruház volt. Egész pontosan arról szólt, hogy milyen elvárásokat támasztanak az internetezők a webshopokkal kapcsolatosan. Ha már van webáruházad vagy tervezed a megnyitását, akkor jó ha tudod, mit várnak tőled a látogatóid.

Webshopban történő vásárlásnak köztudottan van két lényeges előnye: ez a kényelem és a gyorsaság. Akár kedvenc hintaszékünkből pillanatok alatt meg tudjuk venni azt, ami szeretnénk, ráadásul a non-stop nyitva tartás miatt ezt akár éjjel 2 órakor is megtehetjük. Nem kell sorban állással, utazgatással, bájcsevegéssel fecsérelni az amúgy is drága időnket, ezért pénz és időtakarékos megoldás az online vásárlás, ennek ellenére Magyarországon lassú ütemben növekszik az internetes vásárlók köre.

A kutatás rámutat arra, hogy fokozatosan bővül viszont az a réteg, aki a vásárlás előtt információgyűjtésre használja az online boltokat. Erre a neten annyi időt szánhat az ember, amennyit csak akar, hiszen nem néz szúrós pillantásokkal az eladó, ha tizedszerre is meg akarjuk nézni a termék leírását, vagy a műszaki adatokon alaposabban át akarjuk rágni magunkat. Van idő hosszasan mérlegelni az egyes alternatívák között. Most nézzünk néhány olyan kiemelten fontos elvárást, amit az internetezők megneveztek online boltokkal kapcsolatban.

Vevői elvárások a webáruházakkal kapcsolatban:

  • A válaszadók többsége, 75%-a szerint kiemelten fontos a megfelelő, részletes termékinformáció. A termékről szóló leírás, tájékoztató úgy tűnik, az egyik legfontosabb elvárás, hiszen ezek az előbb említett vásárlás előtti információ begyűjtésének elengedhetetlen részei.
  • A kutatás szerint 63%-nak lényeges, hogy olcsóbban lehessen vásárolni a webáruházban, mint az üzletben.
  • Az internetezők elég magas aránya, 62%-a nyilatkozott úgy, hogy fontosnak tartja, hogy a webáruház értesítést küldjön az aktuális akciókról.
  • 63% szerint nélkülözhetetlen a termékfotó, preferálja a felnagyítható funkciót.
  • Megint 60%-uk természetesnek veszi, hogy bizonyos összeg felett ingyenes a kiszállítás.
  • Mivel vásárlás előtt szeretjük megismerni mások tapasztalatát az adott árucikkel kapcsolatban, így lényeges elem egy webshopban a fogyasztói értékelés, valamint a fórum, ahol a felhasználók megoszthatják véleményüket, tapasztalatukat a termékről. Ezt a funkciót a megkérdezetteknek közel a fele tartja lényegesnek. Ez utóbbi –megjegyzem - jó lehetősége arra, hogy látogató kicsit lelassuljon a böngészésben és több időt töltsön el a honlapon.
  • A megkérdezettek 30%-ának elvárása, hogy az online bolttól rendszeresen hírleveleket kapjon.

A fenti felsorolást, szerintem, minden jelenlegi és leendő webáruház tulajdonosnak ismernie kellene és nem utolsó sorban figyelembe venni a programozásnál, fejlesztésnél. Sosem árt tisztán látni, milyen elvárásoknak kell megfelelni a mai internetező társadalomban. Gyorsan csekkold a saját online boltodat, hogy átmegy-e a rostán!


Felhasznált irodalom: E-Commerce Trend Report 2009

Forrás: Mikromarketing.hu

Elérhetőségek

Tel.: +36 30 60 50 296

Cím: 1033 Bp., Huszti út 31. 
Nyitva tartás: 9:00-17:00 (időpont egyeztetés szükséges!) 
Fontos információk az együttműködés feltételeiről: itt

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr592630376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása