Marketingtipp

Marketingtipp

Akció főszezonban?

2011. február 01. - Lollipop Reklám

Termékfotózás

Van néhány terület, ahol forgalom szempontjából a nyár kimagaslóan jó időszak (pl: idegenforgalom, vendéglátás, szezonális termék kereskedelem), de a legtöbb kis cégnél mégis csak hamarosan beköszönt az uborkaszezon.

Úgy gondolom, idén is két lehetőséged van:

  • Siránkozol, hogy nincs elég vevő, nincs forgalom, és azért valahogy túléled a nyarat.
  • Kihasználod a nyarat, és a pangó időszakban felkészülsz az őszre.

Tegyük fel, hogy eldöntötted: idén kipróbálod a második verziót. Nézzük néhány pontban, milyen hasznos és okvetlenül fontos marketing eszközök bevezetésére vagy épp leporolására lesz számodra kitűnő ez a pár nyári hónap.

Van élet a nyár után! Hogyan készülj rá okosan?

1. Honlap frissítés

A honlap frissítése, karbantartása szinte a legelhanyagoltabb területek egyike. Pedig, ha azt akarod, hogy valami hasznod is legyen abból, hogy létrehoztad a weblapod, bizony a szövegfrissítés alapvető. Több ok miatt is, pl:

  • időnként nem árt frissíteni a keresők miatt
  • időnként nem árt életjelet küldeni cégedről az ügyfeleknek, mondjuk e-mail formájában, ennek egy jó kiegészítője lehet a honlapra való irányítás.  És ha évek óta ugyanaz az unalmas honlap látványa fogadja őket, nem sok esély van rá, hogy felkapják a fejüket
  • időnként nem árt átnézni a statisztikát, honnan érkeznek a látogatók, milyen kulcsszavakra keresve találtak Rád, melyik tartalom a legolvasottabb, stb. Ezek alapján nem kizárt, hogy érdemes lesz változtatni néhány dolgon.
    Ha úgy érzed, hogy fel kéne rázni a honlapodat egy vadi új tartalommal, de nem tudod, hogyan kezdj hozzá, olvasd el a honlap szövegírásról ezt a részt: Kulcsrakész holnapszöveg

 

2. Adatbázis építés, adatbázis szerviz

Szerintem minden kis cégnek van miből adatbázis építenie. Vannak visszatérő ügyfelek, törzsvásárlók, kisebb vevők, nagy megrendelők, árajánlatkérők, érdeklődők, bármi. Egész évben a munka hevében nem biztos, hogy volt rá időd, hogy ezeket összegyűjtsd egy táblázatba. De most, amikor egy kicsit jobban ráérsz, érdemes előszedni a számlákat, iratokat, árajánlatokat, és kigyűjteni a fontos információkat. És ami még fontos: ha már megvan, akkor kezd el használni is.

 

3. Reklámanyagok előkészítése az őszi, téli reklámkampányhoz

Jó már most kitalálni, mivel fogsz előrukkolni nyár után. Most még van időd megtervezni, előkészíteni a reklámanyagokat. Ha újra elindul az üzleti élet, hidd el, már nem lesz rá elég időd. Ha valami új reklámanyaggal akarsz előállni, de nem tudod, mi legyen benne, olvasd el még ezt a részt: Hatékony marketing és a reklámanyagok

 

4. Rendszeres marketing tevékenység beindítása vagy felébresztése a mély álomból

Minden cég végez valamilyen szinten marketing tevékenységet. Ki így, ki úgy. Van, aki nem is tud róla, hogy marketinget folytat. Néha nincs is szükség másra, mint egy kis rendszeresítésre vagy tervezésre, na erre szánj egy kis időt az uborkaszezonban.

Ha esetleg már régóta azon jár az eszed, hogy beszervezz valakit a marketing feladatok elvégzésére, de nincs pénzed alkalmazottat foglalkoztatni, akkor nézd meg ezeket a Kihelyezett marketing csomagokat, melyeket kifejezetten a kis cégek pénztárcájához igazítottam.

 

5. És amire egész évben nem jutott időd

A cégvezetők nagy részének van egy listája arról, hogy mit szeretne majd megcsinálni, ha lesz ideje. Azt javaslom, ha van ilyened, akkor most vedd elő, nézd át, és amit tudsz, mielőbb valósítsd is meg.
Ha még nincs ilyen listád, akkor adok néhány ötletet, hogy marketing szempontból mire érdemes időt fordítani a pangó időszakban:

  • rég nem látott ügyfelekkel való kapcsolat újrafelvétel
  • kirakat átrendezése
  • ötletbörze a dolgozókkal
  • irodafestés
  • marketing anyagok tanulmányozása, stb.

Legszívesebben megígértetném minden kkv cégvezetővel, hogy a fenti marketing feladatokból legalább kettőt meg fog valósítani még idén. De ez sajnos nem áll módomban. Inkább Rád bízom a döntést, innentől kezdve Tiéd a felelősség.

 

Forrás: Mikromarketing.hu

Elérhetőségek

Tel.: +36 30 60 50 296

Cím: 1033 Bp., Huszti út 31. 
Nyitva tartás: 9:00-17:00 (időpont egyeztetés szükséges!) 
Fontos információk az együttműködés feltételeiről: itt

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingtipp.blog.hu/api/trackback/id/tr12630251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása